PIP No:
818
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Management Information System for the rural WASH sub-sector
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
ប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងទិន្នន័យសម្រាប់វិស័យទឹកស្អាតនិងអនាម័យ
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
|
RESPONSIBLE UNIT:
General Department of Technical Affairs
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
បង្កើនភាពជឿជាក់ និងគណនេយ្យភាពរបស់ទិន្នន័យផ្គត់ផ្គង់ទឹក ការសំអាត និងអនាម័យជនបទ ដើម្បីជូនដំណឹងដល់វិធានការណ៍សម្រាប់ការធ្វើផែនការនិងប្រតិបត្ដិការនាពេលអនាគតនិងការសម្រេចចិត្តឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើងនិងអាចទទួលបានទិន្នន័យជាមួយប្រព័ន្ធផ្លូវការតាមឌីជីថល និងវាយតម្លៃតាមអ៊ីនធឺណិត (MRD_MIS) ។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
នៅឆ្នាំ ២០១៩ ក្រុម MIS ទាំងថ្នាក់ជាតិ និងថ្នាក់ក្រោមជាតិនឹងត្រូវបានជូនដំណឹងអំពីក្របខ័ណ្ឌ M&E និងសូចនាករ NAP II ដែលបានជ្រើសរើស។
នៅឆ្នាំ ២០២០ ប្រព័ន្ធ MIS នឹងត្រូវបានបង្កើតជាមូលដ្ឋានគេហទំព័រដែលអាចដំណើរការបានទូទាំងប្រទេសរួមមានការប្រមូលនិងគ្រប់គ្រងទិន្នន័យ ការប្រមូលទិន្នន័យ ការរាយការណ៍ និងការប្រើប្រាស់ព័ត៌មាន។
នៅត្រឹមឆ្នាំ ២០២៣ ប្រព័ន្ធ MIS អាចរាយការណ៍ជាទៀងទាត់និងផ្តល់នូវទិន្នន័យតាមពេលវេលាពិតប្រាកដជាមួយនឹងការត្រួតពិនិត្យគុណភាពនិងនិរន្តរភាពខណៈពេលដែលការតាមដាននិងប្រមូលទិន្នន័យដែលមាននៅកម្រិតថ្នាក់ក្រោមជាតិនៅទូទាំងប្រទេស។ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
ចាប់តាំងពីឆ្នាំ ២០១៣ មក វិស័យទឹកស្អាត និងអនាម័យជនបទកម្ពុជា ទាមទារនូវប្រព័ន្ធគ្រប់ជ្រុងជ្រោយសម្រាប់ការប្រមូល គ្រប់គ្រង និងចែករំលែកព័ត៌មានស្តីពីវឌ្ឍនភាពនៃកម្មវិធីទឹកស្អាត និងអនាម័យជនបទនៅកម្ពុជា។ ផែនការយុទ្ធសាស្រ្តជាតិសម្រាប់កម្មវិធីផ្គត់ផ្គង់ទឹកស្អាត និងការលើកកម្ពស់អនាម័យជនបទ កំណត់ពីគោលដៅរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជាក្នុងការធ្វើយ៉ាងណាឱ្យប្រជាពលរដ្ឋគ្រប់រូបនៅសហគមន៍ជនបទមានលទ្ធភាពទទួលបានសេវាផ្គត់ផ្គង់ទឹកស្អាត និងអនាម័យប្រកបដោយនិរន្តរភាព និងរស់នៅក្នុងបរិស្ថានដែលមានអនាម័យត្រឹមឆ្នាំ ២០២៥។ ផែនការសកម្មភាពជាតិទី ១ សម្រាប់កម្មវិធីផ្គត់ផ្គង់ទឹកស្អាត និងការលើកកម្ពស់អនាម័យជនបទ ២០១៤-២០១៨ ត្រូវបានបង្កើតឡើងជាផែនទីបង្ហាញផ្លូវដំណាក់កាលទី ១ ដើម្បីសម្រេចគោលដៅនេះ។ ផែនការសកម្មភាពនេះអំពាវនាវឱ្យមានការបង្កើត និងការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងព័ត៌មាន (MIS) ជាប្រចាំដើម្បីគាំទ្រដល់ការរៀបចំផែនការ ការធ្វើសេចក្តីសម្រេច និងការវិនិយោគ។
ដើម្បីសំរេចគោលបំណងទាំងនេះសកម្មភាពសំខាន់ៗដូចខាងក្រោមៈ
១. ជ្រើសរើសសូចនាករយ៉ាងតិច ៥០% នៃសូចនាករ NAP II ដោយផ្អែកលើការវាស់វែងនិងការប្រមូលថ្លៃដើមទាប
បង្កើតឧបករណ៍ត្រួតពិនិត្យនិងប្រមូលដើម្បីចែករំលែកជាមួយ PDRD ដើម្បីប្រមូលនិងប្រើប្រាស់និងតាមស្តង់ដារ
៣. ផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលលើក្របខ័ណ្ឌតាមដាននិងវាយតម្លៃនិងឧបករណ៍ប្រមូលទិន្នន័យដើម្បីធានាបាននូវការប្រមូលទិន្នន័យនិងដំណើរការបញ្ចូលទិន្នន័យ
៤. ប្រមូលនិងបញ្ចូលទិន្នន័យនៅថ្នាក់ក្រោមជាតិដោយក្រុម PDRD-MIS លើឧបករណ៍អិចស្សែល
៥. ចាប់ផ្តើមអភិវឌ្ឍកម្មវិធីគេហទំព័រដើម្បីប្រើប្រាស់នៅត្រឹមឆ្នាំ ២០២០ ដែលអាចប្រតិបត្តិការទូទាំងប្រទេសសម្រាប់ការប្រមូលទិន្នន័យការគ្រប់គ្រងទិន្នន័យការរាយការណ៍និងការប្រើប្រាស់ព័ត៌មាន
៦. ពង្រឹងនិងវិភាគទិន្នន័យដើម្បីរកមើលភាពមិនស៊ីចង្វាក់និងភាពត្រឹមត្រូវនៃទិន្នន័យ
៧. ទិន្នន័យនឹងត្រូវបានធ្វើឱ្យមានសុពលភាពដើម្បីធានាបាននូវភាពត្រឹមត្រូវនិងភាពជឿជាក់នៃទិន្នន័យ
៨. អនុវត្តសុពលភាពដោយការចុះដល់ទីតាំងដោយសម្ភាសន៍ជាមួយមន្រ្តីដែលពាក់ព័ន្ធនឹងដំណើរការប្រមូលទិន្នន័យនិងដំណើរការបញ្ចូល - ការសម្ភាសន៍ទាំងនេះផ្តល់នូវឱកាសផ្ទាល់ខ្លួនសម្រាប់ក្រុមពិនិត្យដើម្បីទទួលបាននូវការយល់ដឹងយ៉ាងហ្មត់ចត់អំពីដំណើរការប្រមូលនិងរាយការណ៍ទិន្នន័យរបស់ស្ថាប័ននីមួយៗ។ រាល់សំណួរលេចធ្លោនិងបញ្ហាតាមដានដែលត្រូវបានកំណត់គួរត្រូវបានដោះស្រាយក្នុងពេលសម្ភាសន៍។ ដូចគ្នានេះផងដែរសង្កេតមើលការប្រមូលទិន្នន័យ - ការពិពណ៌នាអំពីការអនុវត្តនៃការតថភាពអាចរកបានភាពពេញលេញ ភាពត្រឹមត្រូវនៃប្រភពឯកសារ មុននឹងឆ្លងកាត់ការត្រួតពិនិត្យនៅថ្នាក់ស្រុកនិងឃុំ។
៩. បង្កើតគោលការណ៍ណែនាំសុពលភាពកម្រងសំណួរនិងរបាយការណ៍ប្រចាំឆ្នាំ
១០. រៀបចំសិក្ខាសាលាឆ្លុះបញ្ចាំងបូកសរុបប្រចាំឆ្នាំ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
នៅពេលចាប់ផ្តើមផែនការសកម្មភាពជាតិទី១ មិនមានមូលដ្ឋានទិន្នន័យគ្រប់ជ្រុងជ្រោយ ដើម្បីកំណត់ទិន្នន័យដើមគ្រាសម្រាប់សូចនាករក្នុងផែនការនេះឡើយ។ វិធីសាស្រ្តសម្រាប់ការពិនិត្យឡើងវិញលើផែនការសកម្មភាពនេះគឺការរាយការណ៍ដោយប្រើប្រាស់ប្រភពទិន្នន័យចម្រុះ និងការពិគ្រោះយោបល់ជាមួយអ្នកពាក់ព័ន្ធតាមរយៈវេទិកាមានស្រាប់ និងយន្តការសម្របសម្រួល ដូចជា ក្រុមការងារបច្ចេកទេស ក្រុមការងាររងទទួលបន្ទុកអនាម័យជនបទ (RuSH) ការផ្គត់ផ្គង់ទឹកជនបទ (RWS) និងអនាម័យ និងអាហារូបត្ថម្ភ និងក្រុមការងារថ្នាក់ខេត្ត។ ព្រំដែនកំណត់សំខាន់ៗក្នុងការពិនិត្យឡើងវិញលើផែនការសកម្មភាពជាតិទី ១ មានជាអាទិ័ ៖ គ្មានទិន្នន័យគ្រប់គ្រាន់ ឬគ្មានទិន្នន័យសម្រាប់សូចនាករមួយចំនួនទាំងនៅថ្នាក់ជាតិ និងថ្នាក់ក្រោមជាតិ (ហើយទិន្នន័យភាគច្រើនដែលបង្ហាញឡើងក្នុងរបាយការណ៍ពិនិត្យឡើងវិញលើផែនការសកម្មភាពថ្នាក់ខេត្ត មិនត្រូវបានផ្ទៀងផ្ទាត់ឡើយ ដោយសារមិនសូវមានពេលវេលា និងធនធានគ្រប់គ្រាន់) និង ២) ទិន្នន័យថ្មីបំផុតដែលអាចរកបានគឺទិន្នន័យពីការអង្កេតសេដ្ឋកិច្ចសង្គមកម្ពុជាឆ្នាំ ២០១៦ និងមូលដ្ឋានទិន្នន័យឃុំ ឆ្នាំ ២០១៦ ដែលអាចមិនបង្ហាញពីស្ថានភាពថ្មីបំផុត។ ដូច្នេះ ចាំបាច់បំផុតត្រូវបង្កើត និងពង្រីក MIS តាមវិស័យជាបន្តបន្ទាប់ ដើម្បីតាមដានវឌ្ឍនភាពនៃផែនការសកម្មភាពជាតិ ដោយផ្អែកលើធនធាន និងសមត្ថភាពរបស់ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ។
MIS ចូលរួមចំណែកដល់ការដោះស្រាយបញ្ហាកង្វល់ធំៗក្នុងវិស័យទឹកស្អាត និងអនាម័យ ពាក់ព័ន្ធនឹងប្រភពទិន្នន័យត្រឹមត្រូវ និងអាចជឿទុកចិត្តបាន សម្រាប់ជួយដល់ការបង្កើតយុទ្ធសាស្រ្ត ការរៀបចំផែនការ និងការពិនិត្យឡើងវិញលើវិស័យទឹកស្អាត និងអនាម័យ និង ការតាក់តែងគោលនយោបាយ នៅថ្ងៃអនាគត។
ដូចនេះ MIS នឹងគាំទ្រដល់ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទតាមរយៈនាយកដ្ឋានថែទាំសុខភាពជនបទ នាយកដ្ឋានផ្គត់ផ្គង់ទឹកជនបទ និងនាយកដ្ឋានផែនការ ដែលមានមុខងារត្រួតពិនិត្យ តាមដានបន្ត និងវាយតម្លៃគម្រោង/កម្មវិធី។ នាយកដ្ឋានទាំងនេះនឹងប្រមូល ផ្ទៀងផ្ទាត់ រាយការណ៍ និងវិភាគទិន្នន័យជាប្រព័ន្ធ និងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ លើសពីនេះ MIS នឹងផ្តល់មធ្យោបាយសម្រាប់ការវាស់វែងវឌ្ឍនភាព នៃការសម្រេចបានលទ្ធផល និងធាតុចេញ គោលដៅក្នុងផែនការសកម្មភាពជាតិទី ២ តាមរយៈការផ្ដោតលើការអនុវត្តការងារក្នុងវិស័យទឹកស្អាត និងអនាម័យ និងការបង្កើនគណនេយ្យភាពនៃការអនុវត្តកម្មវិធីទឹកស្អាត និង អនាម័យ។ ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទតាមរយៈអង្គភាពរបស់ខ្លួននៅថ្នាក់ក្រោមជាតិ និងអាជ្ញាធរមូលដ្ឋាន បាននិងកំពុងបំពេញមុខងារនៅគ្រប់ខេត្តទាំងអស់ ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាផ្តល់ធនធានដល់តំបន់ដែលមិនសូវទទួលបានសេវាទឹកស្អាត និងអនាម័យ។ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
ដោយផ្ទាល់៖ ប្រជាពលរដ្ឋតាមសហគមន៍
ដោយប្រយោល៖ អ្នកអនុវត្តផ្ទាល់លើការងារនេះក្នុងការប្រមូលព័ត៌មាន និងអាចរៀបចំផែនការបន្តសម្រាប់អនុវត្តកម្មវិធីបន្ត |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
គម្រោងមិនមានផលប៉ះពាល់ដល់សង្គម និងបរិស្ថាន ប៉ុន្តែជួយធ្វើឲ្យការគ្រប់គ្រងទិន្នន័យកាន់តែប្រសើរឡើង |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ប្រសិនបើទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ សូមជ្រើសរើស
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
17. Water quality (general) | ១៧. គុណភាពទឹក (ទូទៅ)
|
90
|
ទាក់ទងខ្លាំង
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
ស្រ្តី និង បុរស នឹងទទួលបានឳកាសចូលរួមក្នុងសកម្មភាពគម្រោងនេះ ដើម្បីឲ្យពួកគាត់យល់ដឹងពីការងារប្រមូល និងគ្រប់គ្រងទិន្នន័យ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
មន្រ្តីក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទមានជំនាញ និងមានការសហការជាមួយដៃគូអភិវឌ្ឍន៍
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
អ្វីដែលសម្រេចបានថ្មីៗនេះ៖
១- បង្កើតប្រព័ន្ធថ្មីជំនាន់ទី៣ បែបឌីជីថលហៅថា Google Data Studio
២- បើកវគ្គបណ្តុះបណ្តាលអំពីប្រព័ន្ធ MIS ថ្មីដល់មន្រ្តី MIS ថ្នាក់ខេត្ត
៣- ការប្រមូលទិន្នន័យនិងទិន្នន័យសម្រាប់ឆ្នាំ២០២២បានបញ្ចប់ និងរបាយការណ៍ទិន្នន័យឆ្នាំ២០២២ត្រូវបានផ្សព្វផ្សាយ
បញ្ហាប្រឈម៖
១. បញ្ហាជាយុទ្ធសាស្រ្ត មានការលំបាកក្នុងការចូលរួមក្នុងវិស័យកាន់តែទូលំទូលាយនិងបង្ហាញពីតម្លៃនៃប្រព័ន្ធ MIS ដោយសារប្រព័ន្ធ MIS គឺជាជំហានបច្ចេកវិជ្ជាថយក្រោយ។ ការចូលរួមរបស់ក្រុមមានកម្រិត - គ្មានការឆ្លើយតបមតិប្រតិកម្មពេលខ្លះ
២. ធនធានមនុស្ស - សមត្ថភាពក្នុងការតាមដាននិងវាយតម្លៃ (ការគ្រប់គ្រងទិន្ន័យនិងការវិភាគទិន្នន័យ) និងធ្វើរបាយការណ៍
៣. បញ្ហាប្រឈមផ្នែកបច្ចេកទេស៖ ការគ្រប់គ្រងទិន្ន័យ ការវិភាគទិន្ន័យ និងទិន្នន័យត្រូវបានផ្តល់ដោយសមាជិក MIS របស់ NGOs
៤.ការរឹតត្បិតផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ - មូលនិធិប្រមូលផ្ដុំគ្នាត្រូវការថវិកា / ការលើកទឹកចិត្តបន្ថែមទៀតសម្រាប់ការប្រមូលទិន្នន័យ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
3
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
អង្គការភ្លែនអន្តរជាតិ អង្គការយូនីសេហ្វ អង្គការ SNV អង្គការ WaterAid អង្កការទស្សនពិភពលោក CCCA, EWB |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|