PIP No:
1537
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Promote Faculty of Fine Arts Curriculum Development Project, Royal University of Fine Arts
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
គម្រោងលើកកម្ពស់កម្មវិធីសិក្សារបស់មហាវិទ្យាល័យសិល្បៈសូនរូប សាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទវិចិត្រសិល្បៈ
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
ក្រសួងវប្បធម៌និងវិចិត្រសិល្បៈ
|
RESPONSIBLE UNIT:
Royal University of Fine Arts
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
សាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទវិចិត្រសិល្បៈ
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
គម្រោងសម្រាប់អនុវត្តផ.យ.អ.ជ.
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
ចូលរួមពង្រឹងការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញចម្លាក់ គំនូរវិចិត្រកម្ម គំនូរឌីជីថល គំនូរសារគមនាគមន៍ ស្មិត ផ្តិតពុម្ព តុបតែងលម្អ ស្ថាបត្យកម្ម ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ ថតរូប និងជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់ គំនូរ និងឯកសារឱ្យក្លាយជា មូលធនបញ្ញាជាតិ និងជាឃ្លាំងពុទ្ធិសាកល។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
-បង្កើនឱកាសជូនដល់សាស្ត្រាចារ្យ និងនិស្សិតក្នុងការងារប្រតិបត្តិទាំងទ្រឹស្តី និងការអនុវត្តផ្ទាល់លើជំនាញចម្លាក់ គំនូរវិចិត្រកម្ម គំនូរឌីជីថល គំនូរសារគមនាគមន៍ ស្មិត ផ្តិតពុម្ព តុបតែងលម្អស្ថាបត្យកម្ម ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ ថតរូប និងជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់ គំនូរ និងឯកសារ
-បង្កើនទីផ្សារការងារលើជំនាញសិល្បៈសូនរូបនៃចម្លាក់ គំនូរវិចិត្រកម្ម គំនូរឌីជីថល គំនូរសារគមនាគមន៍ ស្មិត ផ្តិតពុម្ព តុបតែង លម្អស្ថាបត្យកម្ម ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ និងជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់និងគំនូរ។
-លើកកម្ពស់ជីវៈភាពសាស្ត្រចារ្យ និស្សិត និងសហគមន៍មូលដ្ឋានដែលរួមចំណែកដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចជាតិ
-ពង្រឹង និងពង្រីកទុនវិនិយោគសម្រាប់អភិវឌ្ឍសាកលវិទ្យាល័យ
-ជាមជ្ឈមណ្ឌលប្រមូលផ្តុំធនធានមនុស្សលើគ្រប់ជំនាញផ្នែកសិល្បៈសូនរូបទូទាំងប្រទេស |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
គម្រោងលើកកម្ពស់កម្មវិធីសិក្សារបស់មហាវិទ្យាល័យសិល្បៈសូនរូបនៃសាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទវិចិត្រសិល្បៈនឹងចូលរួមចំណែកក្នុង ការពង្រឹងកម្មវិធីសិក្សានូវជំនាញឯកទេសដែលកំពុងអនុវត្តន៍នៅមហាវិទ្យាល័យសិល្បៈសូនរូប បង្កើតកម្មវិធីសិក្សាជំនាញថ្មីៗមួយ ចំនួនទៀតរួមមានកម្មវិធីគំនូរឌីជីថល សិល្បៈផ្តឹតពុម្ព ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ ស្មិត ជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់ គំនូរ និងឯកសារ។ លើសពីនេះ គម្រោងនេះបានសាងសង់អាគារសិក្សាមួយដែលមានកំពស់ចំនួន ៦ ជាន់ ដែលគាំទ្រលើជំនាញជំនាញទាំងអស់របស់ មហាវិទ្យាល័យ។ បន្ថែមពីនេះទៀត គម្រោងនឹងចងក្រងបណ្តាញ និងបង្កើតជាមជ្ឈមណ្ឌលសម្រាប់ការចែករំលែកបទពិសោធន៍ និងបង្កើតថ្មីនៃជំនាញសិល្បៈសូនរូប។ ខាងក្រោមបង្ហាញអំពីគោលដៅ លទ្ធផលរំពឹងទុក និងសមិទ្ធផលនៃគម្រោងក្នុងរយៈពេល ៣ ឆ្នាំ។
1. គោលដៅ Objective
- គាំទ្រកម្មវិធីសិក្សាស្តង់ដាររបស់មហាវិទ្យាល័យសិល្បៈសូនរូបដែលឆ្លើយទៅនឹងឧស្សាហកម្មវប្បធម៌និងឧស្សាហកម្មច្នៃប្រឌិត
2. លទ្ធផល (Outcome)
- កែលម្អកម្មវធីសិក្សាបច្ចុប្បន្ន៖ ចម្លាក់ គំនូរវិចិត្រកម្ម គំនូរសាគមនាគមន៍ តុបតែងលម្អស្ថាបត្យកម្ម) និងបង្កើតកម្មវិធីសិក្សា ជំនាញថ្មី៖ គំនូរឌីជីថល ចម្លាក់ស្មិត ផ្តិតពុម្ព ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ ថតរូប និងជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់ គំនូរ និងឯកសារ
- ពង្រឹងគុណភាពអប់រំជំនាញវិជ្ជាជីវៈសិល្បៈសូនរូប៖ ចម្លាក់ (ចម្លាក់ពុម្ព ចម្លាក់ស្មិត ចម្លាក់ឈើ និងថ្ម) គំនូរវិចិត្រកម្ម គំនូរឌីជីថល គំនូរសារគមនាគមន៍ ផ្តិតពុម្ព តុបតែងលម្អស្ថាបត្យកម្ម ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ ថតរូប និងជួសជុល អភិរក្សចម្លាក់ គំនូរនិងឯកសារ
- បង្កើតបណ្តាញទំនាក់ទំនងជំនាញបច្ចេកទេសសិល្បៈសូនរូបតាមតំបន់ និងសហគមន៍
- អាគារកំពស់ ៦ ជាន់ (ទំហំ ៧៥ ម៉ែត្រ x ៣០ ម៉ែត្រ) បម្រើឱ្យរោងជាងសិក្សារបស់ចម្លាក់
a) ជាន់ក្រោមដី (basement) ប្រើប្រាស់ជាចំណតរថយន្ត (៨០គ្រឿង) និងទោចក្រយាន្ត(១០០ គ្រឿង)
b) ជាន់ផ្ទាល់ដីប្រើប្រាស់សម្រាប់ការងារបណ្តុះបណ្តាលលើជំនាញសិល្បៈផ្តិតពុម្ព ចម្លាក់( ចម្លាក់ពុម្ព ចម្លាក់ស្មិត ចម្លាក់ឈើ និងថ្ម) ជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់
c) ជាន់ទី ១ ប្រើប្រាស់សម្រាប់រោងជាងវិចិត្រកម្ម និងថតរូប
d) ជាន់ទី ២ ប្រើប្រាស់សម្រាប់រោងជាងឯកទេសសារគមនាគមន៍ និងការរចនាម៉ូតសម្លៀកបំពាក់
e) ជាន់ទី ៣ ប្រើប្រាស់សម្រាប់រោងជាងឯកទេសតុបតែងលម្អនៃស្ថាបត្យកម្ម
f) ជាន់ទី ៤ ប្រើប្រាស់សម្រាប់រោងជាងជួសជុល និងអភិរក្សឯកសារ និងរោងជាងពិសោធន៍ថ្នាំពណ៌
g) ជាន់ទី ៥ ប្រើប្រាស់សម្រាប់ថ្នាក់ទ្រឹស្តី និងសាលសហសិក្សា
h) ដំបូល
3. សមិទ្ធផល (Output)
- ផលិតធនធានមនុស្សលើវិស័យសិល្បៈសូនរូបប្រកបដោយគុណភាព សមត្ថភាព និងសីលធម៌
- គាំទ្រគោលនយោបាយជាតិស្តីពីវិស័យវប្បធម៌
- កម្មវិធីសិក្សាបច្ចុប្បន្ន និងកម្មវិធីសិក្សាជំនាញថ្មីដែលមានស្តង់ដារត្រូវបានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់
- បង្កើនទីផ្សារការងារលើជំនាញសិល្បៈចម្លាក់ គំនូរវិចិត្រកម្ម គំនូរសាគមនាគមន៍ តុបតែងលម្អស្ថាបត្យកម្ម) និងបង្កើតកម្មវិធីសិក្សា ជំនាញថ្មី៖ គំនូរឌីជីថល ចម្លាក់ស្មិត ផ្តិតពុម្ព ច្នៃម៉ូតសម្លៀកបំពាក់ ថតរូប និងជួសជុលនិងអភិរក្សចម្លាក់ គំនូរ និងឯកសារ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
ជំនាញសិល្បៈសូនរូបគឺជាជំនាញតែមួយគត់នៅប្រទេសកម្ពុជាដែលមានបណ្តុះបណ្តាលនៅសាកលវិទ្យាល័យភូមិន្ទវិចិត្រសិល្បៈ។ គម្រោងនេះត្រូវបានរៀបចំកសាងឡើងដើម្បីឆ្លើយតទៅនឹងតម្រូវកាចាំបាច់ក្នុងការបណ្តុះបណ្តាលប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និង គុណភាពដោយភ្ជាប់នូវកន្លែងបណ្តុះបណ្តាលធំទូលាយ និងផ្គត់ផ្គង់សម្ភារបណ្តុះបណ្តាលគ្រប់គ្រាន់គាំទ្រដល់ការច្នៃប្រឌិតបង្កើតថ្មី មួយចំនួននៃជំនាញដែលបានរៀបរាប់ខាងលើ។ ម្យ៉ាងវិញទៀត សហគមន៍ជំនាញសិល្បៈសូនរូបនៅរាយប៉ាយទូទាំងប្រទេសដែល យើងត្រូវចងក្រង និងផ្តល់ឱកាស និងកន្លែងជូនដល់សហគមន៍ភ្ជាប់ទំនាក់ទំនង និងចែករំលែកបទពិសោធន៍ និងចងក្រង បណ្តាញទាំងការងារ និងទីផ្សារសិល្បៈ។ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
អ្នកទទួលផលដោយផ្ទាល់៖
- សាកលវិទ្យាល័យ និងមហាវិទ្យាល័យសិល្បៈសូនរូបដែលមានឯកទេសដូចបានរៀបរាប់ខាងលើ រួមមាន៖ បុគ្គលិកសិក្សា
សាស្ត្រាចារ្យ និស្សិតដែលសិក្សាឯកទេសសិល្បៈសូនរូប សហគមន៍ដែលបានកំណត់អត្តសញ្ញាណ សិល្បៈករលើវិស័យ
សិល្បៈសូនរូប
អ្នកទទួលផលដោយប្រយោល៖
- ប្រជាជនកម្ពុជា, អ្នកទេសចរ, ប្រជាសហគមន៍តាមតំបន់សហគមន៍សិល្បៈសូនរូប |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
មិនមានផលប៉ះពាល់ដល់បរិស្ថាន
គម្រោងបានចូលរួមចំណែកក្នុងការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រព្រោះ៖
១.បង្កើតការងារក្នុងវិស័យសិល្បៈតាមរយៈការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សដែលឆ្លើយតបទៅនឹងទីផ្សារការងារទាំងសាស្ត្រាចារ្យ និងនិស្សិត ក៏ដូចជាសហគមន៍ជំនាញសិល្បៈសូនរូប
២.បង្កើតម្លៃសេដ្ឋកិច្ច និងបង្កើតមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃឧស្សាហកម្មវប្បធម៌ និងបង្កើនការយល់ដឹងអំពីសិល្បៈវប្បធម៌របស់ខ្លួនតាមរយៈផលិតសម្ភារអនុស្សារីយដើម្បីលក់ជូនភ្ញៀវជាតិ និងភ្ញៀវអន្តរជាតិ។ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
|
|
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
គម្រោងនេះនិងផ្តល់ឱកាសជូនដល់ស្ត្រីយ៉ាងតិចចំនួន ៤០% នៃចំនួនមន្ត្រីគម្រោងសរុបក្នុងមុខតំណែងធ្វើសេចក្តីសម្រេចចិត្ត។ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
ដោយមានបទពិសោធន៍ពីគម្រោងវិទ្យាស្ថានអប់រំ ស្រាវជ្រាវសិល្បៈនិងវប្បធម៌ដែលកំពុងអនុវត្ត នោះមន្ត្រីគម្រោងអាចធ្វើការគ្រប់គ្រង ត្រួតពិនិត្យ និងវាយតម្លៃគម្រោងទៅតាមផែនការសកម្មភាព និងអាចធ្វើការកែតម្រូវគម្រោងអាស្រ័យទៅបញ្ហាប្រឈម និងករណី ប្រធានសក្តិ។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
មិនមានទាន់មានសកម្មអនុវត្តនៅឡើយ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
1
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
មិនទាន់មាន |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|