PIP No:
1414
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
National Road No. 5 Improvement Project CP-P17 (Thlea Maám -Battambang and Sri Sophorn-Poipet Sections) Middle Section (III)
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
គម្រោងធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងវិញកំណាត់ផ្លូវជាតិលេខ៥ (ធ្លាម្អម-បាត់ដំបង និងសិរីសោភ័ណ-ប៉ោយប៉ែត) ផ្នែកកណ្តាល (III)
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
ក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន
|
RESPONSIBLE UNIT:
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
ចក្ខុវិស័យ៖ កម្ពុជាប្រាថ្នាឈានទៅដល់ឋានៈជាប្រទេសដែលមានចំណូលមធ្យមកម្រិតខ្ពស់នៅឆ្នាំ២០៣០។ ដើម្បីបំពេញតាមសេចក្តីប្រាថ្នា រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជានឹងបង្កើត "ចក្ខុវិស័យកម្ពុជាឆ្នាំ ២០៣០" និង "គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្ម" ព្រមទាំងឯកសារគោលនយោបាយ និងយុទ្ធសាស្ត្រផ្សេងទៀតដែល នឹងដឹកនាំយុទ្ធសាស្ត្រចតុកោណរបស់កម្ពុជា។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
Four Key Concrete Measures (Energy, Transport, and Transport Policy and Management) | វិធានការគន្លឹះបួនជាក់ស្តែង (ថាមពល ការដឹកជញ្ជូន គោលនយោបាយដឹកជញ្ជូន និងការគ្រប់គ្រងការដឹកជញ្ជូន)
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
- ដើម្បីបង្កើនសមត្ថភាពដឹកជញ្ជូន;
- ដើម្បីបង្កើនប្រសិទ្ធភាពភស្តុភារ;
- ដើម្បីធានាបាននូវមធ្យោបាយធ្វើដំណើរប្រកបដោយសុវត្ថិភាព និងរលូន។
- កែលម្អស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា។ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
ការកែលម្អផ្លូវជាតិលេខ៥ ពី២គន្លងទៅ៤គន្លង រួមមានការកែលម្អ និងសាងសង់ស្ពានថ្មី និងប្រព័ន្ធលូ ពីថ្លែមម៉ង ទៅបាត់ដំបង និងស្រីសោភ័ណ្ឌ ទៅប៉ោយប៉ែត ការស្ថាបនាផ្លូវវាងក្រុងពោធិសាត់ថ្មី និងការសាងសង់ស្ពានទម្ងន់៦(៦)។ ស្ថានីយ៍។
សេវាកម្មប្រឹក្សាយោបល់៖ ការរចនាលម្អិត ជំនួយលទ្ធកម្ម ការត្រួតពិនិត្យសំណង់ ការអភិវឌ្ឍន៍សមត្ថភាព និងការត្រួតពិនិត្យការទទួលខុសត្រូវ។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
NR5 គឺជាផ្លូវហាយវេដ៏សំខាន់សម្រាប់ការដឹកជញ្ជូនទាំងក្នុងស្រុក និងអន្តរជាតិនៅក្នុងអាស៊ាន និងមហាអនុតំបន់មេគង្គ (GMS)។ ការកែលម្អផ្លូវ និងរចនាសម្ព័ន្ធផ្សេងៗទៀត រវាងថ្លាម និងបាត់ដំបង និងរវាងស្រីសោភ័ណ្ឌ និងប៉ោយប៉ែត (ផ្លូវកណ្តាល) តាមផ្លូវជាតិលេខ៥ នឹងបំពេញបន្ថែមលើគម្រោង JICA ដែលកំពុងដំណើរការចំនួនពីរ ដែលស្ថិតនៅតាមបណ្តោយផ្នែកខាងជើង និងខាងត្បូងនៃ ផ្លូវជាតិលេខ៥៖
១) ផ្នែកខាងជើង៖ បាត់ដំបង - ផ្នែកស្រីសោភ័ណ្ឌ (L/A: CP-P13 និង CP-P20)
2) ផ្នែកខាងត្បូង៖ ព្រែកក្តាម - ធ្លាម្អម (L/A: CP-P16 និង CP-P19)
កំណាត់ផ្លូវទាំងបី (ខាងជើង ខាងត្បូង និងកណ្តាល) នឹងបញ្ចប់ការកែលម្អផ្លូវជាតិលេខ៥ ដែលតភ្ជាប់ទីក្រុងធំៗចំនួនបី គឺទីក្រុងបាងកក (ប្រទេសថៃ) ភ្នំពេញ (កម្ពុជា) និងទីក្រុងហូជីមិញ (វៀតណាម)។ នេះត្រូវបានស្វែងរកមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនដែលអាចទុកចិត្តបានកាន់តែមានសុវត្ថិភាពកាន់តែមានផាសុកភាព និងលឿនជាងមុន ហើយនឹងរួមចំណែកបន្ថែមទៀតដល់ការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេសកម្ពុជា។ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
រាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា និងប្រជាជននឹងទទួលបានផលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់ និងដោយប្រយោលពីគម្រោងនេះ ដូចជា៖
ក. មធ្យោបាយធ្វើដំណើរប្រកបដោយសុវត្ថិភាព;
ខ. ការសន្សំថ្លៃដើម និងពេលវេលា ដោយសារមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនលឿនជាងមុន;
គ. បង្កើនសកម្មភាពអាជីវកម្មនៅក្នុងប្រទេស;
ឃ. កាត់បន្ថយការរំខានដល់ថ្នាក់;
អ៊ី បង្កើនវិនិយោគិនបរទេសទៅកាន់ប្រទេស;
f. កំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេស; និង
g. អត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងទៀត។ |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
ការតាំងទីលំនៅថ្មីរបស់ប្រជាពលរដ្ឋដែលរងផលប៉ះពាល់នៅក្នុងគម្រោងផ្លូវត្រូវនឹងផ្លូវត្រូវគ្រប់គ្រងដោយផែនការសកម្មភាពតាំងទីលំនៅថ្មី (RAP) ដែលមានសិទ្ធិទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ "ថ្លៃជំនួសពេញលេញ" និងអត្ថប្រយោជន៍បន្ថែម "កម្មវិធីស្តារប្រាក់ចំណូល" សម្រាប់គ្រួសារដែលរងផលប៉ះពាល់ខ្លាំងបំផុត។ EIA ត្រូវបានអនុម័តដោយក្រសួងបរិស្ថាន ដើម្បីកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានលើបរិស្ថានជុំវិញគម្រោង។ នៅពេលបញ្ចប់ ប្រជាជនក្នុងតំបន់អាចរីករាយជាមួយនឹងគុណភាពខ្យល់ដែលប្រសើរឡើង និងកាត់បន្ថយសំឡេងរំខាន/រំញ័រ និងកាត់បន្ថយការកកស្ទះចរាចរណ៍។ គម្រោងនេះនឹងជួយកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រដោយប្រយោល។ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ប្រសិនបើទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ សូមជ្រើសរើស
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
|
|
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
គម្រោងនេះនឹងគាំទ្រសមភាពយេនឌ័រ។ នេះនឹងផ្តល់ឱកាសដល់ស្ត្រីឱ្យក្លាយជាសមាជិកប្រកបដោយផលិតភាពក្នុងសង្គម (ការចូលរួមនាពេលអនាគត)។ ស្ត្រីប្រហែលជាមិនចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះទេ ប៉ុន្តែអាចទទួលបានផលិតភាពដោយការមានអាជីវកម្មខ្នាតតូចនៅតាមដងផ្លូវ។ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
យើងមានសមត្ថភាពកំណត់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោងដោយជោគជ័យ។ ផ្នែកមួយនៃកិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែងរបស់គម្រោងគឺជ្រើសរើសក្រុមទីប្រឹក្សាដែលមានបទពិសោធន៍ច្រើន ដើម្បីជួយក្រុមរបស់យើងក្នុងការរចនាគម្រោង លទ្ធកម្ម ការត្រួតពិនិត្យ និងការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាព។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
ថ្ងៃទី 04 ខែមេសា ឆ្នាំ 2023 - ការចេញសេចក្តីជូនដំណឹងស្តីពីការចាប់ផ្តើមការងារ (NTP) សម្រាប់ CP-5 |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
1
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
ទីភ្នាក់ងារសាជីវកម្មអន្តរជាតិជប៉ុន (JICA) សម្រាប់សេវាកម្មប្រឹក្សាគម្រោង និងការសាងសង់ |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|