PIP No:
1356
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
The Upgrading National Road No.8 Project (Vihear Sour National Road No.8-Krack National Road No.7)
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
គម្រោងកែលម្អផ្លូវជាតិលេខ៨ (វិហារសួត៌ ផ្លូវជាតិលេខ៨-ក្រែក ផ្លូវជាតិលេខ៧)
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
ក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន
|
RESPONSIBLE UNIT:
General Department of Public Works
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
គម្រោងសម្រាប់អនុវត្តផ.យ.អ.ជ.
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
កែលម្អ និងកែលម្អបណ្តាញផ្លូវជាតិនៅកម្ពុជា
តម្រូវការកាត់បន្ថយសម្ពាធចរាចរណ៍ និងបំពេញតម្រូវការនៃការបង្កើនបរិមាណចរាចរណ៍ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
Four Key Concrete Measures (Energy, Transport, and Transport Policy and Management) | វិធានការគន្លឹះបួនជាក់ស្តែង (ថាមពល ការដឹកជញ្ជូន គោលនយោបាយដឹកជញ្ជូន និងការគ្រប់គ្រងការដឹកជញ្ជូន)
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
(១) ផលប៉ះពាល់សំខាន់លើសេដ្ឋកិច្ចមូលដ្ឋាន។ ជំរុញការអភិវឌ្ឍន៍សួនឧស្សាហកម្មក្នុងតំបន់ផ្លូវ។
(២) ទំនិញកសិផលក្នុងស្រុកអាចនាំចេញទៅកាន់ខេត្ត និងប្រទេសផ្សេងៗបានបន្ទាប់ពីប្រតិបត្តិការ NR8 ។
(៣) ជំរុញការអភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងប្រព័ន្ធធារាសាស្រ្តតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ៨។
(៤) ឥទ្ធិពលនៃការបើកបរលើដំណើរការនគរូបនីយកម្ម។ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
ចាប់ផ្តើមពីស្ពានព្រែកតាមាក់កាត់ទន្លេមេគង្គ ដល់ចំណុចប្រសព្វជាមួយផ្លូវជាតិលេខ៧ ប្រវែងសរុបប្រមាណ ១២៣.៤គីឡូម៉ែត្រ។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
ស្ពាន NR8 និងព្រែកតាមាក់បច្ចុប្បន្នត្រូវបានចាប់ផ្តើមសាងសង់ក្នុងឆ្នាំ 2007 ដែលផ្នែកភាគច្រើនត្រូវបានបញ្ចប់ និងបើកដំណើរការនៅឆ្នាំ 2010។ ផ្លូវនេះបានដើរតួយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍តំបន់ផ្លូវ។
១) ផលប៉ះពាល់សំខាន់លើសេដ្ឋកិច្ចក្នុងស្រុក
ជំរុញការអភិវឌ្ឍន៍សួនឧស្សាហកម្មជាមួយតំបន់ផ្លូវ។
តំបន់ផ្លូវមានការអភិវឌ្ឍន៍យ៉ាងឆាប់រហ័សពីឆ្នាំ ២០០៨ ដល់ឆ្នាំ ២០២២។
២) លើកកម្ពស់វិស័យកសិកម្ម
ទំនិញកសិផលក្នុងស្រុកអាចនាំចេញទៅកាន់ខេត្ត និងប្រទេសផ្សេងៗបាន បន្ទាប់ពីប្រតិបត្តិការ NR8
ជំរុញការអភិវឌ្ឍន៍ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ និងប្រព័ន្ធធារាសាស្រ្តតាមបណ្តោយផ្លូវជាតិលេខ៨។
បញ្ហាដែលមានស្រាប់៖ បន្ទាប់ពីប្រតិបត្តិការរបស់ NR8 (ក្នុងឆ្នាំ 2010) ប្រឡាយថ្មីចំនួន 3 (រួមទាំងស្ពានឆ្លងកាត់) ប្រសព្វជាមួយ NR8 និង 1 ទំនប់រក្សាទឹកតាមបណ្តោយ NR8 ត្រូវបានបញ្ចប់ដោយរដ្ឋាភិបាលមូលដ្ឋាន។
វិធានការព្យាបាល៖ នៅទីតាំងទាំង 4 ប្រសព្វជាមួយប្រព័ន្ធធារាសាស្រ្ត ការងារការពារផ្លូវ និងស្ពានថ្មីនឹងត្រូវធ្វើឡើង នៅក្នុងគម្រោងស្តារ និងពង្រីកផ្លូវជាតិ NR8 ខាងក្រោម។
៣) ឥទ្ធិពលជំរុញលើដំណើរការនគរូបនីយកម្ម
NR8 បានជំរុញយ៉ាងខ្លាំងដំណើរការនគរូបនីយកម្មនៅតាមបណ្តោយផ្លូវ។
ផ្នែកទីប្រជុំជននៃ NR8 បានកើនឡើងជាង 20 គីឡូម៉ែត្រពីឆ្នាំ 2008 ដល់ 2022
បញ្ហាដែលមានស្រាប់៖ សម្រាប់ផ្នែកទីប្រជុំជនដែលមានការកើនឡើង ផ្លូវបច្ចុប្បន្នខ្វះប្រព័ន្ធលូ ដែលបណ្ដាលឲ្យទឹកខូចខាតផ្លូវថ្នល់។
វិធានការព្យាបាល៖ ការបង្ហូរទឹកថ្មីជាមួយនឹងបរិមាណដ៏ច្រើននឹងត្រូវធ្វើឡើងនៅក្នុងគម្រោងស្តារ និងពង្រីកទំហំ NR8 ខាងក្រោម។ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
ប្រជាជនដែលរស់នៅក្នុងតំបន់នេះ។ បណ្តាញផ្លូវជាតិនៃប្រទេសកម្ពុជា និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទីក្រុងនៃតំបន់គម្រោង។ |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
វិធានការដែលត្រូវគ្នាប្រឆាំងនឹងកត្តាផលប៉ះពាល់បរិស្ថាននឹងត្រូវធ្វើឡើងក្នុងអំឡុងពេលរចនា រយៈពេលសាងសង់ និងរយៈពេលប្រតិបត្តិការ ដើម្បីលុបបំបាត់ ពន្យារ ឬកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានលើបរិស្ថាន និងដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលបំណងនៃការការពារបរិស្ថាន។ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
|
|
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
នៅក្នុងដំណាក់កាលសាងសង់នៃគម្រោងនេះ វានឹងផ្តល់ឱកាសការងារយ៉ាងច្រើនដល់ប្រជាពលរដ្ឋក្នុងតំបន់ ដែលបណ្តាលឱ្យប្រាក់ចំណូលកើនឡើងសម្រាប់ទាំងបុរស និងស្ត្រីនៅក្នុងតំបន់គម្រោង។ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
បាទ MPWT មានសមត្ថភាពល្អបំផុត និងបទពិសោធន៍សម្បូរបែបលើគម្រោងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវថ្នល់។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
គ្រោងការណ៍នៃការរចនាបឋម និងរបាយការណ៍សិក្សាលទ្ធភាពត្រូវបានបញ្ចប់។ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
1
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
|
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|