សន្លឹកព័ត៌មានរបស់គម្រោង

ផ្នែក A: ព័ត៌មានមូលដ្ឋានរបស់គម្រោង

( ត្រូវបំពេញគ្រប់ចំណុចទាំងអស់ )
PIP No: 1281
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG): Agriculture Value Chain Competitiveness and Safety Enhancement Project (ACSEP)
    ឈ្មោះគម្រោងៈ គម្រោងប្រកួតប្រជែងខ្សែច្រវាក់តម្លៃនិងលើកកម្ពស់សុវត្ថិភាពកសិកម្ម
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង:
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :

01/01/21

កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :

12/31/2027

3. ចំណាយគម្រោងសរុប:
$

110060000

4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::

ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ

RESPONSIBLE UNIT:

អង្គភាព​ទទួល​ខុស​ត្រូវ:

5. ស្ថានភាពគម្រោង

គម្រោងកំពុងដំណើរការ


ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង


6. ប្រភេទគម្រោង:

7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន

8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ:
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ:
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):

12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង)
គ្រប់ខេត្តក្រុង បន្ទាយមានជ័យ បាត់ដំបង កំពង់ចាម កំពង់ឆ្នាំង
កំពង់ស្ពឺ កំពង់ធំ កំពត កណ្តាល កែប
កោះកុង ក្រចេះ មណ្ឌលគិរី ឧត្តរមានជ័យ ប៉ៃលិន
រាជធានីភ្នំពេញ ព្រះសីហនុ ព្រះវិហារ ព្រៃវែង ពោធិ៍សាត់
រតនគិរី សៀមរាប ស្ទឹងត្រែង ស្វាយរៀង តាកែវ
ត្បូងឃ្មុំ​
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង)
គោលបំណងជារួមរបស់គម្រោង គឺពង្រឹងខ្សែច្រវាក់តម្លៃផលិតផលកសិកម្ម ដំឡូងមី ស្វាយ ស្វាយចន្ទី បន្លៃ និងមាន់ស្រុក​ប្រកបដោយភាពប្រកួតប្រជែង
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង)
គម្រោងនឹង (១) សម្របសម្រួលអោយសិប្បកម្មកសិកម្ម សហគមន៍កសិកម្ម និងអ្នកចិញ្ចឹមមាន់ពូជក្នុងស្រុក ទទួលបានឥណទាន (២) លើកកម្ពស់ការភ្ជាប់ទៅនឹងទីផ្សារប្រកបដោយស្ថេរភាពក្នុងចំណោមសិប្បកម្មកសិកម្ម សហគមន៍កសិកម្ម និងអ្នកចិញ្ចឹមមាន់ពូជក្នុងស្រុក និងធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវគុណភាព និងសុវត្ថិភាពចំណីអាហារ និង (៣) ធ្វើអោយប្រសើរឡើងនូវការភ្ជាប់ទំនាកទំនង(ផ្លូវថ្នល់) ពីកសិដ្ឋានផលិតទៅកាន់ទីផ្សារ។
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍)
ប្រទេសកម្ពុជាមានកម្រិតសម្រាប់ការបន្ថែមតម្លៃលើវិស័យកសិកម្ម ពុំមានលទ្ធភាពទទួលបានហិរញ្ញវត្ថុ និងបណ្តាញផ្លូវពីកសិដ្ឋានទៅទីផ្សារនៅមានកម្រិត។ ដោយពិចារណាលើគុណវិបត្តិទាំងនេះ គម្រោងនឹងពង្រឹងខ្សែសង្វាក់តម្លៃនៃផលិតផលកសិកម្មចំនួន 5 នៅក្នុងខេត្តគោលដៅ ដោយផ្តល់ជំនួយផ្នែកបច្ចេកទេស និងហិរញ្ញវត្ថុ ខណៈដែលផ្លូវជនបទនឹងត្រូវបានកែលម្អ។ គម្រោងនេះនឹងធានាថាខ្សែសង្វាក់តម្លៃទាំងមូលនឹងត្រូវធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង។
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង)
គម្រោងនឹងផ្តល់ផលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់ដល់ ២៣០សហគមន៍កសិកម្ម ប្រមាណ ២៧ ០០០គ្រួសារ ៥០សិប្បកម្មកសិកម្ម អ្នកចិញ្ចឹមមាន់ស្រុក ២០០គ្រួសារ និង អ្នកផលិតកូនមាន់ ៥០គ្រួសារ។
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?)
ផ្អែកទៅលើប៉ះពាល់សង្គម និងបរិស្ថាន៖ គម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ថ្នាក់ជាប្រភេទ C ដែលមានន័យថាវាមានផលប៉ះពាល់តិចតួចដល់ប្រជាជនជុំវិញតំបន់គម្រោងគោលដៅ។ លើសពីនេះ ACSEP មានសមាសភាគបីដូចជា output1 output2 និងoutput3 ។ output1 ត្រូវបានអនុវត្តដោយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ (MEF) ដែលមានគោលបំណងលើកកម្ពស់ការផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានខ្សែសង្វាក់តម្លៃកសិកម្ម ដោយសម្រួលដល់ការទទួលបានឥណទានសម្រាប់សហករណ៍កសិកម្មចំនួន 230 (27000 គ្រួសារ) និង 50 អាជីវកម្មកសិឧស្សាហកម្ម។ ម្យ៉ាងទៀត Output2 ត្រូវបានអនុវត្តដោយក្រសួងកសិកម្មរុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ (MAFF) ដែលមានគោលបំណងពង្រឹងទំនាក់ទំនងខ្សែសង្វាក់តម្លៃកសិកម្ម និងសុវត្ថិភាព ព្រមទាំងលើកកម្ពស់ទំនាក់ទំនងទីផ្សារដែលអាចមានបានក្នុងចំណោមសហគ្រាសកសិ-ឧស្សាហកម្ម (AE) សហករណ៍កសិកម្ម (AC) កសិករចិញ្ចឹមមាន់ស្រែ និងអ្នកផលិតពូជមាន់ ព្រមទាំងលើកកម្ពស់សុវត្ថិភាព និងគុណភាពចំណីអាហារផងដែរ។ ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ មានគោលបំណងពង្រឹងការតភ្ជាប់ខ្សែសង្វាក់តម្លៃកសិកម្ម ដើម្បីកែលម្អការតភ្ជាប់ពីកសិដ្ឋានទៅទីផ្សារ។ ផ្អែកលើអ្វីដែលយើងមាននៅក្នុង output ទាំងអស់ គម្រោងនេះគឺជាផលវិជ្ជមានខ្ពស់ដល់កសិករ ជាមួយនឹងអត្ថប្រយោជន៍ និងឱកាសជាច្រើនសម្រាប់ពួកគេ ក៏ដូចជាកម្រិតជីវភាពរបស់ពួកគេនឹងត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរឱ្យកាន់តែប្រសើរជាងមុន។ ដូច្នេះហើយ គម្រោងនេះមិនមានផលប៉ះពាល់ និងអាចកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ តាមរយៈការផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ និងឱកាសជាច្រើនដូចជា ការគាំទ្រផ្នែកហិរញ្ញប្បទាន ការផ្សារភ្ជាប់ទីផ្សារកសិកម្ម ការតភ្ជាប់ផ្លូវកសិកម្ម ព្រមទាំងលើកកម្ពស់គុណភាព និងសុវត្ថិភាពចំណីអាហារផងដែរ។
19. ការប្រែប្រួល​អាកាសធាតុ​
ក. តើ​សកម្មភាព ​ឬ ធាតុ​ចេញ​របស់​គម្រោង​ទាក់​ទង​នឹងការប្រែប្រួល​អាកាសធាតុ​ ឬ ទេ?
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
ភាគរយ
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
20. ការកាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​ និង​គ្រោះមហន្តរាយ
តើ​សកម្មភាព​​ ឬ ធាតុចេញ​របស់​គម្រោង​ទាក់ទង​នឹងការកាត់បន្ថយ​ហានិភ័យ​ និង​គ្រោះមហន្តរាយ​ដែរ ឬ ទេ?
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?)
ដូចដែលបានរៀបរាប់នៅក្នុងសំណួរលេខ 18 រាល់លទ្ធផលបានពង្រឹងយ៉ាងខ្លាំងដល់ការចូលរួមរបស់ស្ត្រី ប៉ុន្តែវាមិនប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរវាងបុរស និងស្ត្រីនោះទេ។ លើសពីនេះ Output1 បានបង្កើតប្រព័ន្ធគ្រប់គ្រងសង្គមបរិស្ថាន ឬសន្លឹកព័ត៌មានសម្រាប់សំណើ PFIs ដែលគំរូនេះនឹងជួយកសិករស្ត្រីងាយស្រួលក្នុងការទទួលបានឥណទាន។ Output2 បានលើកទឹកចិត្តស្ត្រីជា ACs, AEs, កសិករចិញ្ចឹមមាន់ក្នុងស្រុក និងជាអ្នកចិញ្ចឹមមាន់។ MAFF as output2 បាននិងកំពុងជ្រើសរើស PACs 26,914 pax (F: 17,842 pax, 66%), AEs 4,314 pax (F2,804 pax, 65%), 280 of pox (F 64%)។ លទ្ធផលទាំងនេះបង្ហាញថា ស្ត្រីមានភាគរយចូលរួមក្នុងគម្រោងនេះច្រើនជាងបុរស។ ជាងនេះទៅទៀត Output3 អនុវត្តដោយ MRD ដែលពួកគេមានផែនការយុទ្ធសាស្រ្តក្នុងការផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលសុវត្ថិភាពចរាចរណ៍ដល់ស្ត្រី 50% ហើយក៏ត្រូវបានជ្រើសរើសក្នុងចំណោមអ្នកជួលក្នុងស្រុកសម្រាប់មុខតំណែងជំនាញ និងគ្មានជំនាញ ដើម្បីចូលរួមក្នុងគម្រោងនេះផងដែរ។ MRD បាននិងកំពុងបង្កើតផែនការហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ រួមទាំងការស្តារផ្លូវជនបទ និងការសាងសង់អគារ ដែលនឹងរួមបញ្ចូលការពិចារណាលើការរចនាដែលឆ្លើយតបទៅនឹងសង្គម និងយេនឌ័រ ដូចជាភាពងាយស្រួលសម្រាប់ជនពិការ និងលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យសុវត្ថិភាពដូចជាភ្លើង ភាពមើលឃើញ និងភាពឯកជនសម្រាប់ស្ត្រីផងដែរ។ ដូចដែលបានរៀបរាប់ខាងលើ គម្រោងនេះបានផ្តល់ឱកាសជាច្រើន និងលើកទឹកចិត្តស្ត្រីឱ្យចូលរួម។
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?)
ក្រសួងមានសមត្ថភាព និងបទពិសោធន៍ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង។ ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានដាក់ពង្រាយបុគ្គលិកបច្ចេកទេស ដើម្បីគាំទ្រដល់ ACs, AEs និងកសិករលើផ្នែកកសិកម្ម។ ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចហិរញ្ញវត្ថុក៏ធ្វើការជាមួយ PFIs ដើម្បីផ្តល់ប្រាក់កម្ចីដល់ ACs, AEs និងកសិករ ខណៈដែលក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទនឹងកែលម្អផ្លូវជនបទក្នុងខេត្តគោលដៅទាំង 6 ។ សកម្មភាពទាំងនេះកំពុងអនុវត្តដោយបុគ្គលិកបច្ចេកទេសមកពីក្រសួងទាំង៣នោះ ដោយមានជំនួយពីក្រុមទីប្រឹក្សាជាតិ និងអន្តរជាតិ។
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង)
១. ក្រសួងសេដ្ឋកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុបានផ្តល់គម្រោងឥណទានដល់គ្រឹះស្ថានហិរញ្ញវត្ថុចំនួន ២ ៖ ARDB & SPNB ដើម្បីរៀបចំនីតិវិធីផ្តល់ឥណទានបន្តទៅដល់ សិប្បកម្មកសិកម្ម សហគមន៍កសិកម្ម រួមទាំងកសិករចិញ្ចឹមមាន់ពូជក្នុងស្រុក ហើយមកដល់ពេលបច្ចុប្បន្ននេះធនាគារទាំងពីរបានផ្តល់កច្ចីដល់សហគ្រាសកសិកម្មមួយចំនួនរួចហើយ។ ២. ក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានធ្វើអត្តសញ្ញាណកម្មសហគមន៍កសិកម្មចំនួន ២៣២ សិប្បកម្មកសិកម្ម ចំនួន​៥០ សហគ្រាស អ្នកចិញ្ចឹមមាន់ពូជក្នុងស្រុក 201 នាក់ អ្នក ភ្ញាស់កូនមាន់ 50 នាក់និង ភ្នាក់ងារពេទ្យសត្វភូមិ 36 នាក់។ បន្ថែមពីលើសនេះ ក្រសួងបានផ្តល់វគ្គបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេសដល់ភាគីពាក់ព័ន្ធជាច្រើន។ ៣. ក្រសួងអភិវឌ្ឍន៍ជនបទ បានសាងសង់ផ្លូវសម្រេចបាន៖ ការងារកសាងផ្លូវក្នុងខេត្តកំពង់ធំសម្រេចបាន ៣៤,៥៨%, ខេត្តព្រះវិហារសម្រេចបាន ៣៦,៧៩%, ខេត្តឧត្តរមានជ័យសម្រេចបាន ៣៧,៣៨%, ខេត្តសៀមរាបសម្រេចបាន ២៧,៤១%, ខេត្តត្បូងឃ្មុំសម្រេចបាន ១៨,៦៥% និងខេត្តកំពង់ចាមសម្រេចបាន ១៩,៨៩%។ ៤. ដោយសារបញ្ហាកូវីឌ ១៩ គម្រោងបានបញ្ហាដូចជាសហគ្រាសកសិកម្ម និងសកម្មកសិកម្មមួយចំនួនមិនបានដំណើរការ
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង : (បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
1
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ)
(១)ធនាគារអភិវឌ្ឍន៍អាស៊ី (២)ទីភ្នាក់ងារអភិវឌ្ឍន៍បារាំង(៣)មូលនិធិហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធអាស៊ាន(៤)មូលនិធិជប៉ុនសម្រាប់កាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ និង(៥)បដិភាគរាជរដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ)

ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ

( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
ចំណាយវិនិយោគ20242025
Budget
2026
Estimate
2027
Estimate
2028
Estimate
Total in 2026 - 2028ថវិកាចរន្ត
BudgetActual
ចំណាយប្រតិបត្តិ
បៀវត្សរ៍
សម្ភារៈនិងរដ្ឋបាល
ផ្សេងៗ
ចំណាយមូលធន
ការសាងសង់
សេវាប្រឹក្សា
ទព្វសម្ភារៈ
ការបណ្តុះបណ្តាល
ផ្សេងៗ
ចំណាយសរុប
ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន20242025
Budget
2026
Estimate
2027
Estimate
2028
Estimate
Total in 2026 - 2028ថវិកាចរន្ត
BudgetActual
ចំណូលពីគម្រោង
ថវិកាជាតិ
សាច់ប្រាក់សុទ្ធ
ធនធានផ្សេងៗ
ហិរញ្ញប្បទាន របស់ដែគូអភិវឌ្ឍ
ADB
AIF
AfD
Other
សរុបហិរញ្ញប្បទាន ដែលបានសន្យាផ្តល់
តម្រូវហិរញ្ញប្បទាន បំពេញបន្ថែម

​មតិយោបល់លើគម្រោង

27.
ត្រីមាស ការចំណាយ សមិទ្ធិផលជាភាគរយ ការបរិយាយដំណើរការវិវឌ្ឍន៍ User
ត្រីមាសទី១ 0 0
ត្រីមាសទី២ 0 0
ត្រីមាសទី៣ 0 0
ត្រីមាសទី៤ 0 0
Total 0 0