PIP No:
1205
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Promoting Environmental Education and Best Environmental Practices
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
គម្រោងលើកកម្ពស់ការអប់រំបរិស្ថាននិងការប្រតិបត្តិបរិស្ថានដ៏ប្រសើរ
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
|
RESPONSIBLE UNIT:
Department of Environmental Education/ General Directorate of Environmental Knowledge and Information
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
នាយកដ្ឋានអប់រំបរិស្ថាន/អគ្គនាយកដ្ឋានចំណេះដឹងនិងព័ត៌មានបរិស្ថាន
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
គម្រោងសម្រាប់អនុវត្តផ.យ.អ.ជ.
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
គម្រោងនេះនឹងចូលរួមចំណែកច្រើន ដើម្បីសម្រេចបាននូវគោលនយោបាយជាតិ និងយុទ្ធសាស្រ្តបច្ចកោណ ដោយប្រែក្លាយចំណេះដឹងបរិស្ថានឱ្យទៅជាការអនុវត្ត ដូចនេះប្រជាជនកម្ពុជានឹងមានឥរិយាបថវិជ្ជមានចំពោះបរិស្ថាន និងសម្រេចបានការអភិវឌ្ឍដោយចីរភាព។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
គម្រោងនេះមានគោលបំណងលើកកម្ពស់អំពីសារៈប្រយោជន៍របស់បរិស្ថាន និងបញ្ហាប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ដល់សាធារណជន ដូចនេះពួកគាត់ក្លាយជាធនធានមនុស្សបរិស្ថាន។ ការអប់រំបរិស្ថានគឺជាមធ្យោបាយមួយ ដើម្បី សម្រេចបាននូវការអភិវឌ្ឍដោយចីរភាព។ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
គោលបំណងមូលដ្ឋាននៃការអប់រំបរិស្ថានគឺការធ្វើឱ្យបុគ្គល និងសហគមន៍យល់អំពីភាពស្មុគស្មាញនៃធម្មជាតិ និងបរិស្ថាន និងផ្តល់ចំណេះដឹង តម្លៃ ឥរិយាបថ និងជំនាញអនុវត្តន៍ដែលអាចឱ្យពួកគាត់ឆ្លើយតបនឹងបញ្ហាបរិស្ថានប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។ ដើម្បីអនុវត្តន៍គម្រោងនេះទទួលបានជោគជ័យ ផ្នែកចំនួនបួនត្រូវតែអនវុត្តន៍៖
១. មធ្យោបាយចល័ត៖ គម្រោងត្រូវការរថយន្តយ៉ាងតិច១គ្រឿង ដើម្បីធ្វើដំណើរ និងបំពាក់សម្ភារឧបទេសអប់រំបរិស្ថាន។
២. ឧបករណ៍ចាក់បញ្ចាំង និងសំឡេង៖ គម្រោងត្រូវការទូរទស្សន៍យ៉ាងតិចមួយគ្រឿង ឧបករណ៍បំពងសំឡេងយ៉ាងតិចមួយឈុត និងឧបករណ៍ស្តុកថាមពលអគ្គីសនី ដើម្បីចាក់បង្ហាញអំពីវីដេអូអប់រំបរិស្ថាននានា។
៣. សម្ភារឧបទេសអប់រំបរិស្ថាន៖ គម្រោងនឹងរៀបចំផលិតប័ណ្ណផ្សព្វផ្សាយ ផ្ទាំងមេរៀន និងសៀវភៅមេរៀន
បរិស្ថាននានា ដើម្បីចែកជូនដល់សាធារណជន និងសិស្ស។
៤. សកម្មភាពអប់រំបរិស្ថាន៖ ក្រុមការងារអប់រំបរិស្ថាន នឹងចុះទៅតាមសហគមន៍ និងទីសាធារណនានា ដើម្បីអប់រំ និងផ្សព្វផ្សាយអំពីចំណេះដឹងបរិស្ថាន។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
សង្គមរបស់យើងត្រូវការធនធានមនុស្សបរិស្ថាន ឬ មនុស្សដែលស្រឡាញ់បរិស្ថាន ឬមនុស្សដែលមានឥរិយាបថ វិជ្ជមានចំពោះបរិស្ថាន ដើម្បីសម្រេចបាននូវការចីរភាពបរិស្ថាន ហើយគម្រោងនេះផ្តោតសំខាន់លើការអប់រំបរិស្ថាន និងផ្លាស់ប្ដូរឥរិយាបថប្រជាពលរដ្ឋឱ្យស្រឡាញ់បរិស្ថាន និងធម្មជាតិ។ ដូចនេះហើយ គម្រោងនេះគួរត្រូវបានគាំទ្រ ទាំងថវិកា និងបច្ចេកទេស។ ជាមួយគ្នានេះផងដែរ គម្រោងនេះនឹងចូលរួមចំណែកយ៉ាងច្រើន ដើម្បីសម្រេចបាន ផែនការយុទ្ធសាស្រ្ត និងយុទ្ធសាស្រ្តចតុកោណដំណាក់កាលទី៤។ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
គម្រោងនេះនឹងផ្តល់ផលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់ដល់សាធារណជនដែលបានទទួលពីក្រុមការងារអប់រំបរិស្ថាន ហើយពួកគាត់នឹងអប់រំបន្តដល់អ្នកដែលនៅជុំវិញខ្លួន។ |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
គម្រោងនេះមិនមានផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានដល់មនុស្ស និងបរិស្ថាននោះទេ ប៉ុន្តែវាផ្តល់នូវផលវិជ្ជមានជាច្រើន ដល់សង្គមមនុស្ស និងបរិស្ថាន។ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ប្រសិនបើទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ សូមជ្រើសរើស
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
11. Biodiversity and conservation | ១១. ជីវៈចម្រុះនិងការអភិរក្ស
|
80
|
ទាក់ទងខ្លាំង
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
គម្រោងនេះនឹងអនុញ្ញាតឱ្យមានចូលរួមស្មើភាពគ្នារវាងបុរស និងស្រ្តី។ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
ក្រសួងបរិស្ថានមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់ ដើម្បីអនុវត្តន៍គម្រោងនេះ ប៉ុន្តែដើម្បីឱ្យការអនុវត្តកាន់តែរលូន
គម្រោងនេះអាចត្រូវការទីប្រឹក្សាបច្ចេទេស ដើម្បីជួយចង្អុលបង្ហាញផងដែរ។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
នេះជាគម្រោងថ្មី និងកំពុងស្វែងរកជំនួយគាំទ្រ។ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
10
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
នេះជាគម្រោងថ្មី និងមិនទាន់មានដៃគូរគាំទ្រនៅឡើយទេ។ |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|