PIP No:
1223
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Road Connectivity Improvement Project
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
គម្រោងកែលម្អការតភ្ជាប់ផ្លូវថ្នល់
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
|
RESPONSIBLE UNIT:
Project Implementation unit
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
ពង្រីក និងកែលម្អសេវាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធប្រកបដោយនិរន្តរភាព; ជំរុញការអភិវឌ្ឍមនុស្ស; និងលើកកម្ពស់ផលិតភាពកសិកម្ម។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
(ក) ការបង្កើតឱ្យមានភាពប្រសើរឡើងជាមួយដោយតភ្ជាប់ផ្លូវថ្នល់ដែលធន់នឹងអាកាសធាតុ ៖
(i) សេដ្ឋកិច្ច៖ ចំនួនទីផ្សារ;
(ii) អភិវឌ្ឍន៍មនុស្ស៖ សាលារៀន (ចំនួន);
(iii) អភិវឌ្ឍន៍មនុស្ស៖ មន្ទីរពេទ្យ (ចំនួន);
(ខ) អ្នកទទួលផលដោយផ្ទាល់ជាមួយនឹងការកាត់បន្ថយពេលវេលាធ្វើដំណើរដើម្បីទៅដល់កន្លែងជិតបំផុត (ចំនួន);
(គ) ការកាត់បន្ថយពេលវេលាធ្វើដំណើរតាមផ្លូវជាតិ និងផ្លូវដែលគម្រោងដែលផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន (ភាគរយ);
(ឃ) ទ្រព្យសម្បត្តិ(ផ្លូវ និងស្ពាន)ដែលផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន មានភាពធន់ប្រកបដោយនិរន្តរភាពជាមួយនឹងការធានាកម្រិតសេវាកម្មស្ថិតក្រោម OPBRC (ភាគរយ)។ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
គម្រោងនេះមាន ០២ ផ្នែក
ផ្នែកទី១៖ ការកែលម្អផ្លូវជាតិ និងខេត្ត (តម្លៃប៉ាន់ស្មាន ៤៧.០ លានដុល្លារអាមេរិក)
ផ្នែកនេះនឹងត្រូវបានអនុវត្តដោយ MPWT ហើយរួមបញ្ចូលនូវផ្នែករងខាងក្រោម៖
• ផ្នែករង 1.1៖ ការកែលម្អ និងថែទាំផ្លូវជាតិ និងខេត្ត (តម្លៃប៉ាន់ស្មាន 44.0 លានដុល្លារអាមេរិក)។ អនុផ្នែកនេះនឹងផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានដល់ការកែលម្អ និងថែទាំផ្នែកផ្លូវដូចខាងក្រោម៖ ផ្លូវជាតិលេខ ៧៣ ផ្លូវខេត្ត (PR) ៣៧៧; PR377A និងផ្នែក NR7 នៃគីឡូម៉ែត្រ 300-331។
• ផ្នែករង 1.2៖ ការរចនាប្លង់ និងការត្រួតពិនិត្យផ្លូវជាតិ និងខេត្ត (តម្លៃប៉ាន់ស្មាន 3.0 លានដុល្លារអាមេរិក)។ ផ្នែករងនេះនឹងផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានដល់ការចំណាយលើការត្រួតពិនិត្យ និងការរចនានៃផ្លូវគម្រោងរបស់ MPWT ។
ផ្នែកទី២៖ ការកែលម្អផ្លូវជនបទ (តម្លៃប៉ាន់ស្មាន ៤៧.០ លានដុល្លារអាមេរិក)
សមាសធាតុនឹងត្រូវបានអនុវត្តដោយ MRD ហើយរួមបញ្ចូលនូវសមាសធាតុរងខាងក្រោម៖
• ផ្នែករង 2.1៖ ការកែលម្អ និងថែទាំផ្លូវជនបទ (តម្លៃប៉ាន់ស្មាន 44.0 លានដុល្លារអាមេរិក)។ ផ្នែករងនេះនឹងគាំទ្រដល់ការកែលម្អ និងថែទាំផ្លូវជនបទដែលជាផ្លូវអាទិភាពជាមួយនឹងភាពធន់នឹងអាកាសធាតុ។
• សមាសភាគរង 2.2៖ សេវាកម្មរចនា និងត្រួតពិនិត្យផ្លូវជនបទ (តម្លៃប៉ាន់ស្មាន 3.0 លានដុល្លារអាមេរិក)។ផ្នែករងនេះនឹងផ្តល់ហិរញ្ញប្បទានដល់ការចំណាយលើការត្រួតពិនិត្យ និងការចនាប្លង់នៃផ្លូវគម្រោង MRD ។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
|
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
គម្រោងនេះត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងផ្តល់អត្ថប្រយោជន៍ដល់ប្រជាជនជាង 2 លាននាក់ (ប្រហែល 12 ភាគរយនៃចំនួនប្រជាជនសរុបទូទាំងប្រទេស) ភាគច្រើនជាប្រជាជននៅតាមជនបទទូទាំងខេត្តចំនួនបីដែលប្រើប្រាស់បណ្តាញផ្លូវថ្នល់។ |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
សំណើវិនិយោគនេះបានបង្កើនជាអតិបរមានូវការអភិវឌ្ឍន៍សម្រាប់អ្នកទទួលប្រយោជន៍ពីគម្រោងនេះ និងមិនបណ្តាលឱ្យមានផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានដល់បរិស្ថាន និងសង្គម។ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ប្រសិនបើទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ សូមជ្រើសរើស
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
4. Climate change proofing of Infrastructure | ៤. ការសាងសង់ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដោយបានដាក់បញ្ចូលការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
50
|
ទាក់ទងមធ្យម
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
តាមការវិភាគគម្លាតយេនឌ័រ ដោយធ្វើឡើងក្នុងខែឧសភា ឆ្នាំ 2019 ដោយមានអ្នកឆ្លើយសំណួរចំនួន 135 នាក់មកពី 6 ឃុំ ក្នុងខេត្តចំនួនបី។ ការពិភាក្សាបានផ្តោតលើបញ្ហាជាច្រើនដែលប៉ះពាល់ដល់ស្ត្រីទាក់ទងនឹងផ្លូវថ្នល់ និងការដឹកជញ្ជូន រួមបញ្ជូល ការទទួលបានការអប់រំ ការថែទាំសុខភាព និងការទីកាន់ទីផ្សារ ឱកាសការងារ និងបង្កើតប្រាក់ចំណូល សុវត្ថិភាពផ្លូវថ្នល់ ក៏ដូចជាហានិភ័យទាក់ទងនឹងអំពើហិង្សាGBV(Gender Based Violence) ។ ការរកឃើញបង្ហាញថា ស្ត្រីនៅជនបទពឹងផ្អែកយ៉ាងខ្លាំងលើការធ្វើដំណើរតាមផ្លូវក្នុងតំបន់គម្រោង។ ក្នុងរដូវវស្សា ការធ្វើដំណើរកាន់តែលំបាក ដោយសារផ្លូវមានភក់ និងរអិល ហើយជួនកាលមិនអាចចូលទៅបាន ដោយសារទឹកជំនន់។ ក្នុងរដូវប្រាំង ផ្លូវក៏ពិបាកក្នុងការធ្វើដំណើរដែរ ដោយសារមានប្រឡាយ និងធូលីដីច្រើនពេក ធ្វើឱ្យប៉ះពាល់ដល់សុខភាពស្ត្រី និងបុរសក្នុងសហគមន៍ ។
ស្ត្រីខ្លះបានរាយការណ៍ថា ជាមួយនឹងភាពប្រសើរឡើងនៃផ្លូវ ពួកគេអាចធ្វើដំណើរទៅកាន់មណ្ឌលសុខភាព ដើម្បីពិនិត្យសុខភាពមុនពេលសម្រាល និងពិនិត្យសុខភាពជាប្រចាំ។ ជាឧទាហរណ៍ ស្ត្រីមានផ្ទៃពោះដែលមិនអាចទៅដល់មណ្ឌលសុខភាពទាន់ពេលដើម្បីសម្រាលកូន។ ម្ចាស់យានយន្តមួយចំនួនស្ទាក់ស្ទើរក្នុងការដឹកស្ត្រីមានផ្ទៃពោះដោយសារតែហានិភ័យទាក់ទងនឹងស្ថានភាពផ្លូវពិបាក។ ប្រជាសហគមន៍នៅឃុំស្រក ខេត្តកំពង់ចាម បានរាយការណ៍ថា នៅចុងឆ្នាំ ២០១៨ និងដើមឆ្នាំ ២០១៩ ស្ត្រីមានផ្ទៃពោះ៣នាក់ បានសម្រាលកូនតាមផ្លូវទៅកាន់មណ្ឌលសុខភាព។ ស្ត្រីមួយចំនួនផ្សេងទៀត និងក្រុមគ្រួសាររបស់ពួកគេបានសម្រេចចិត្តទៅមណ្ឌលសុខភាពឯកជននៅក្នុងមូលដ្ឋានរបស់ពួកគេ បើទោះបីជាការចំណាយខ្ពស់ជាងច្រើនក៏ដោយ។ ផ្លូវលំបាកបណ្តាលឱ្យសិស្សមកសាលារៀនយឺត អវត្តមាន និងបោះបង់ការសិក្សា។ ស្ត្រី និងបុរសក្នុងសហគមន៍ ព្រមទាំងគ្រូបង្រៀន និងសិស្សវិទ្យាល័យ បានរាយការណ៍ថា សិស្សវិទ្យាល័យមួយចំនួនបោះបង់ការសិក្សា (ក្មេងស្រីច្រើនជាងក្មេងប្រុស) ដោយសារស្ថានភាពផ្លូវលំបាក ចម្ងាយសុវត្ថិភាព និងសុវត្ថិភាពនៅលើផ្លូវ។ នៅភូមិល្ពាក់ ក្នុងក្រុងកំពង់ចាម ដោយសារស្ថានភាពផ្លូវមិនល្អ និងចម្ងាយក្នុងការធ្វើដំណើរទៅសាលាជារៀងរាល់ថ្ងៃ សិស្សមួយចំនួនជួលផ្ទះនៅជិតសាលាធ្វើឲ្យបន្ទុកហិរញ្ញវត្ថុគ្រួសារកើនឡើង។ ឪពុកម្តាយក៏ព្រួយបារម្ភអំពីសុវត្ថិភាព និងសុវត្ថិភាពរបស់កូនស្រីពួកគេផងដែរ នៅពេលដែលពួកគេរស់នៅឆ្ងាយពីផ្ទះ។ ការពិគ្រោះយេនឌ័រសហគមន៍ក៏បានបង្ហាញផងដែរថាមានការព្រួយបារម្ភអំពីហានិភ័យ GBV សម្រាប់សិស្សស្រីដែលធ្វើដំណើរទៅសាលារៀនតាមដងផ្លូវ ដែលបង្ហាញពីតម្រូវការសម្រាប់ការបង្កើនការយល់ដឹង និងការការពារ GBV នៅក្នុងសហគមន៍។
ស្ត្រីត្រូវបានចូលរួមកាន់តែខ្លាំងឡើងនៅក្នុងផលិតកម្មកសិកម្មតម្រង់ទិស ជាពិសេសនៅក្នុងខ្សែសង្វាក់តម្លៃសាកវប្បកម្ម ទាំងទីផ្សារលក់ដុំ និងលក់រាយ។ ពួកគេត្រូវបានចូលរួមជាអ្នកប្រមូលទិញ និង/ឬពាណិជ្ជករ ហើយជាអ្នកលក់លក់រាយដ៏សំខាន់ ដែលធ្វើការនៅក្នុងទីផ្សារ។ ដូច្នេះ ស្ត្រីត្រូវធ្វើដំណើរទៅស្រែចម្ការ ដើម្បីប្រមូលផលដំណាំ និងទៅកាន់ទីផ្សារទិញសម្ភារៈ និងលក់ផលិតផលរបស់ពួកគេ។ ស្ត្រីជាច្រើនបានពន្យល់ថា តម្លៃនៃដំណាំរបស់ពួកគេនៅឯកសិដ្ឋានគឺទាបជាងទីផ្សារ ជួនកាលរហូតដល់ 50 ភាគរយដោយសារតែថ្លៃដឹកជញ្ជូនខ្ពស់។ ការធ្វើដំណើរមានការលំបាកជាពិសេសក្នុងរដូវវស្សា ដែលស្ត្រីរាយការណ៍ថាត្រូវពឹងផ្អែកលើអ្នកបើកបរបុរសក្នុងការធ្វើដំណើរ ដោយសារផ្លូវពិបាកធ្វើដំណើរតែម្នាក់ឯង។ ជាពិសេសស្ត្រីដែលមានជីវភាពគ្រួសារក្រីក្រ គឺចំណាប់អារម្មណ៍លើការងារសំណង់ផ្លូវបន្ថែម ដើម្បីបង្កើតប្រាក់ចំណូល។
|
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
MRD បានបង្កើតអង្គភាពអនុវត្តគម្រោងសម្រាប់គាំទ្រ និងកែលម្អហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធផ្លូវជនបទ ហើយមានមន្ត្រីដែលមានសមត្ថភាព និងសមត្ថភាពសម្រាប់ដំណើរការគម្រោង។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
គម្រោងកំពុងដំណើរការ ហើយវាត្រូវបានពន្យារពេលឬរាំងស្ទះដោយការរីករាលដាលនៃជម្ងឺ Covid 19 |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
1
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
ធនាគារពិភពលោកផ្តល់ប្រាក់កម្ចី |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|