PIP No:
957
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Skills for Competitiveness Project (S4C)
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
ជំនាញសម្រាប់ការប្រកួតប្រជែង
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
ក្រសួងការងារនិងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ
|
RESPONSIBLE UNIT:
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
អគ្គនាយកដ្ឋានអប់រំបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈ
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
ការបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស (TTIs) ចំនួនប្រាំដែលត្រូវបានជ្រើសរើសទៅក្នុងការអប់រំ និងបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈឈានមុខ (TVET)
វិទ្យាស្ថាននៅកម្ពុជា ដើម្បីផលិតអ្នកបច្ចេកទេសដែលមានគុណភាពខ្ពស់ក្នុងវិស័យអាទិភាព និងឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរតម្រូវការបច្ចេកវិទ្យា និងឧស្សាហកម្ម។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
គម្រោងនេះក៏នឹងពង្រឹងតួនាទី និងការចូលរួមរបស់ឧស្សាហកម្មក្នុងការអភិវឌ្ឍជំនាញ ដោយផ្តោតលើការបង្កើនជំនាញ និងជំនាញឡើងវិញរបស់កម្មករដែលមានស្រាប់។ កិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូនឹងត្រូវបានបង្កើតជាមួយឧស្សាហកម្ម និង TTIs ដើម្បីលើកកម្ពស់កម្មវិធីសិក្សាតាមការងារ (WBL) និងពង្រីកគម្រោងដែលបានអនុវត្តសាកល្បង |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
គម្រោងនេះនឹងមាន (i)គុណភាព និងភាពពាក់ព័ន្ធនៃ TVET ក្រោយមធ្យមសិក្សាដែលត្រូវបានកែលម្អ (ii)កម្មវិធី WBL ជាមួយនឹងភាពជាដៃគូឧស្សាហកម្មដែលត្រូវបានផ្សព្វផ្សាយ (iii) យន្តការផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន TVET ប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិតត្រូវបានពង្រីក។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
គម្រោងនឹងលើកកម្ពស់ជំនាញ និងការប្រកួតប្រជែងនៃកម្លាំងពលកម្មក្នុងវិស័យឧស្សាហកម្មរបស់កម្ពុជា។ ឧស្សាហកម្មបាននិងកំពុងបន្តក្លាយជាកត្តាជំរុញដ៏សំខាន់នៃកំណើនសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេស។ នៅពេលដែលប្រទេសកម្ពុជាមានការអភិវឌ្ឍន៍ ដំណើរការផលិតកម្មកាន់តែទំនើប និងកម្លាំងពលកម្មដែលមានជំនាញខ្ពស់មានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការទ្រទ្រង់ និងទ្រទ្រង់កំណើនយូរអង្វែងនៃវិស័យឧស្សាហកម្ម និងសេវាកម្ម។ បន្ថែមពីលើការលើកកម្ពស់គុណភាពនៃការអប់រំជាមូលដ្ឋាន ការបង្កើនការប្រកួតប្រជែងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ចរបស់ប្រទេស និងការផ្លាស់ប្តូរខ្សែសង្វាក់តម្លៃទាមទារឱ្យមានប្រព័ន្ធអប់រំ និងបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេស និងវិជ្ជាជីវៈប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព (TVET) ដែលឆ្លើយតបទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរតម្រូវការទីផ្សារឧស្សាហកម្ម។
អត្ថប្រយោជន៍ចម្បងនៃការចំណាយដែលត្រូវបានពិចារណានៅក្នុងការវិភាគគម្រោងគឺជាចរន្តនៃប្រាក់ឈ្នួលបន្ថែមដែលនឹងទទួលបានដោយនិស្សិតបញ្ចប់ការសិក្សាបន្ថែមបន្ទាប់ពីបញ្ចប់ការសិក្សាដោយជោគជ័យពីកម្មវិធីសញ្ញាបត្រដែលបានធ្វើឱ្យប្រសើរឡើង។ ការកែលម្អគុណភាពនៃកម្រិតសញ្ញាបត្រក្រោយឧត្តមសិក្សា TVET ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងនាំមកនូវអត្ថប្រយោជន៍សេដ្ឋកិច្ចទាក់ទងនឹងការកើនឡើងនៃការចុះឈ្មោះ និងអត្រាបញ្ចប់សម្រាប់កម្មវិធី TVET និងលទ្ធផលសិក្សា។ ជាលទ្ធផល អ្នកបច្ចេកទេសកាន់តែច្រើនដែលមានការងារកាន់តែប្រសើរ និងសមត្ថភាពបង្កើតប្រាក់ចំណូលនឹងត្រូវបានបង្កើតតាមរយៈគម្រោង។ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
អ្នកទទួលផលចម្បងនៃគម្រោងនឹងជា (i) និស្សិតសញ្ញាប័ត្រនៅក្នុងវិទ្យាស្ថានបណ្តុះបណ្តាលបច្ចេកទេសដែលបានជ្រើសរើស (TTIs) និង (ii) កម្មករជំនាញទាបដែលនឹងចូលរួមក្នុងកម្មវិធីសិក្សាតាមការងារ (WBL) និងកម្មវិធីបណ្តុះបណ្តាលដែលផ្តល់មូលនិធិដោយការអភិវឌ្ឍន៍ជំនាញសាកល្បង។ មូលនិធិ (SDF) ។ អ្នកទទួលផលទាំងនេះនឹងទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ពីការកើនឡើងនៃការងារ និងប្រាក់ចំណូលខ្ពស់។ និស្សិត TVET ភាគច្រើនមកពីគ្រួសារដែលមានចំណូលទាប។ អ្នកទទួលផលបន្ទាប់បន្សំនឹងរាប់បញ្ចូលទាំងគ្រូបណ្តុះបណ្តាល និងបុគ្គលិកគ្រប់គ្រងនៃ TTIs ដែលនឹងទទួលបានឱកាសដើម្បីបង្កើនជំនាញពាក់ព័ន្ធក្នុងឧស្សាហកម្មរបស់ពួកគេ តាមរយៈការអភិវឌ្ឍន៍វិជ្ជាជីវៈជាបន្តបន្ទាប់ក្នុងភាពជាដៃគូជាមួយឧស្សាហកម្ម។ អ្នកទទួលផលទីបីនឹងក្លាយជាឧស្សាហកម្ម និង/ឬសហគ្រាសដែលនឹងអាចស្វែងរក និងជួលកម្មករដែលមានជំនាញខ្ពស់ |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
|
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
|
|
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
មាន |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
មាន
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
គម្រោងនេះមានប្រសិទ្ធភាព និងកំពុងដំណើរការ លទ្ធកម្មមួយចំនួនសម្រាប់សេវាប្រឹក្សាយោបល់ យានជំនិះ និងសំណង់កំពុងដំណើរការ រហូតមកដល់ពេលនេះមិនទាន់រកឃើញបញ្ហាធំដុំនៅឡើយទេ។ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
1
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
ការផ្តល់ហិរញ្ញហទានរួមរវាង ADB, AFD និង RGC |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|