PIP No:
924
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Regulatory Impact Assessment for Public Works and Transport Sector
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
ការវាយតម្លៃលើផលប៉ះពាល់នៃលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តនៃវិស័យសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
ក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន
|
RESPONSIBLE UNIT:
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
សិក្សាស្រាវជ្រាវ វិភាគ និងវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់នៃការតាក់តែងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្ត ដើម្បីពង្រឹង និងធានាឲ្យបាននូវប្រសិទ្ធភាពរបស់បញ្ញត្តិកម្មពាក់ព័ន្ធនឹងការស្ដារ និងកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគមនាគមន៍ ដែលនឹងបង្កើតឡើង។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
- ធានាឱ្យបាននូវការតាក់តែងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងផ្តល់នូវគុណប្រយោជន៍ចំពោះសេដ្ឋកិច្ចជាតិ
- បង្កើតយន្តការវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់នៃការតាក់តែងច្បាប់និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្ត
- កាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់ដែលអាចកើតមានឡើងក្រោយការអនុម័តនិងការអនុវត្តច្បាប់និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្ត
- កាត់បន្ថយបន្ទុកចំណាយលើការតាក់តែងច្បាប់
- ផ្តល់ជម្រើសល្អនៃការកសាងច្បាប់និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តលើវិស័យសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន
- ពង្រឹងការធ្វើបញ្ញត្តិកម្មលើវិស័យហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគមនាគមន៍ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
គម្រោងការវាយតម្លៃផលប៉ះពាល់នៃលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តក្នុងវិស័យសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូនមានដំណាក់កាលធំៗ
២គឺ៖
- ការវាយតម្លៃបឋមលើផលប៉ះពាល់
- ការវាយតម្លៃពេញលេញលើផលប៉ះពាល់
ដំណាក់កាលទាំងពីរនៃការអនុវត្តការវាយតម្លៃលើផលប៉ពាល់នៃលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តមានធាតុផ្សំសំខាន់ៗទាំងប្រាំពីរ
រួមមាន៖
- ការកំណត់បញ្ហា
- ការកំណត់គោលបំណង
- ការបង្កើតជម្រើសបញ្ញត្តិកម្ម
- ការវិភាគផលប៉ះពាល់
- ការពិគ្រោះយោបល់
- ការសន្និដ្ឋាន
- ការអនុវត្តនិងការតាមដានត្រួតពិនិត្យ។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
កន្លងមកច្បាប់ និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តទាំងអស់ដែលបានតាក់តែងឡើងឱ្យអនុវត្តមិនបានឆ្លងកាត់ការវិភាគ និងផលប៉ះពាល់លើការតាក់តែងច្បាប់និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តដែលដាក់ឱ្យអនុវត្តនោះទេ ដែលជាហេតុនាំឱ្យមានផលប៉ះពាល់ជាច្រើនពាក់ព័ន្ធនឹងប្រសិទ្ធភាពនិងសក្តិសិទ្ធភាពនៃការអនុវត្ត ដែលរូមមានបន្ទុកចំណាយតាក់តែងច្បាប់ដែលមិនសមស្របនឹងផលចំណេញទាំងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច សង្គម និងនយោបាយ។ហេតុដូច្នេះហើយ គម្រោងនេះនឹងរួមចំណែកដោះស្រាយនិងទប់ស្កាត់បញ្ហាដែលអាចកើតមានឡើង ក្រោយពីការធ្វើបញ្ញត្តិកម្មនិងការដាក់ឱ្យអនុវត្តលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្តដែលតាក់តែងថ្មី។គម្រោងនេះនឹងផ្តល់នូវផលប្រយោជន៍
ជាច្រើនដូចជា៖
- រួមចំណែកធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវប្រព័ន្ធច្បាប់នៃវិស័យសាធារណការនិងដឹកជញ្ញូន
- បង្កើនប្រសិទ្ធិភាព និងសក្តិសិទ្ធភាពនៃការតាក់តែងនិងការអនុវត្តច្បាប់និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្ត
- បង្កើនផលចំណេញនិងកាត់បន្ថយបន្ទុកចំណាយដែលមិនចាំបាច់ក្នុងការកសាងច្បាប់និងលិខិតបទដ្ឋានគតិយុត្ត
- ធានាឱ្យបាននូវតម្លាភាពនិងសុក្រឹត្យភាពនៃបញ្ញត្តិកម្ម
- ជួយសម្រេចគោលនយោបាយយុទ្ធសាស្រ្តអភិវឌ្ឍឧស្សាហកម្មកម្ពុជា ឆ្នាំ២០១៥ ដល់២០២៥ តាមរយៈ
ការធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវច្បាប់ពាក់ព័ន្ធនឹងហេដ្ឋារចនាសម្ពន័្ធគមនាគមន៍ដើម្បីបម្រើដល់ការដឹកជញ្ជូនគ្រប់វិស័យ |
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
- អ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្តគម្រោងមានដូចតទៅ៖
- ប្រទេសកម្ពុជាទាំងមូល
- ប្រជាជនកម្ពុជាទូទាំងប្រទេស
- ក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន
- ប្រទេសដែលជាម្ចាស់ជំនួយនិងដៃគូអភិវឌ្ឍនានា |
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
គម្រោងនេះមិនមានផលប៉ះពាល់ដល់ប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញទេ ពីព្រោះគោលបំណងចម្បងនៃគម្រោងនេះគឺ កាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់លើគ្រប់វិស័យតាមលទ្ធភាពដែលអាចធ្វើបាន។ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
|
|
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
គម្រោងនេះមិនមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរសនិងស្រ្តីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះ។ផ្ទុយទៅវិញគម្រោងនេះនឹង
ចូលរួមលើកកម្ពស់សមភាពយេនឌ័រនៅពេលដែលបុរសនិងស្រ្តីមានសិទ្ធិស្មើគ្នាក្នុងការចូលរួមសិក្សានិងវិភាគវែគ
ញែករកផលប៉ះពាល់និងដំណោះស្រាយនិងធ្វើការសម្រេចចិត្តក្នុងការរៀបចំតាក់តែងច្បាប់និងការអនុវត្តច្បាប់ប្រកបដោយ
ប្រសិទ្ធភាព។ ស្រ្តីនឹងត្រូវអញ្ជើញឱ្យចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការសិក្សា វិភាគ ផ្តល់យោបល់ និងសម្រេចរាល់ការចងក្រង តាក់តែងច្បាប់ក្នុងវិស័យសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន។ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
ក្រសួងមានមន្ត្រីជំនាញ ដែលមានសមត្ថភាពនិងបទពិសោធន៍ពេញលេញ និងគ្រប់គ្រាន់ដើម្បីអនុវត្តគម្រោងនេះ។ ជំនាញដែលមានដើម្បីអនុវត្តគម្រោងនេះរួមមាន ច្បាប់ ស្រាវជ្រាវនិងអភិវឌ្ឍន៍ ភាសាអង់គ្លេស វិទ្យាសាស្រ្តកុំព្យូរទ័រ សេដ្ឋកិច្ច និងទំនាក់ទំនងអន្តរជាតិ។ប៉ុន្តែក្រសួងក៏ត្រូវការការបណ្តុះបណ្តាល អ្នកបច្ចេកទេស និងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍ដើម្បីសហការ និងដំណើរការការអនុវត្តគម្រោងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងនិរន្តរភាព។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
គម្រោងនេះនឹងដំណើរការតាមការគ្រោងទុកបើសិនជាមានថវិកាគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ការអនុវត្តគម្រោង។ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
15
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
- សាធារណរដ្ឋប្រជាមានិតចិន
- កូរ៉េ
- ជប៉ុន
- ធនាគារអភិវឌ្ឍអាស៊ី
- ធនាគារពិភពលោក
- អង្គការ និងដៃគូអភិវឌ្ឍន៍នានា។ |
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|