PIP No:
798
|
1. ឈ្មោះគម្រោង (ENG):
Sihanoukville Logistics Complex
|
ឈ្មោះគម្រោងៈ
កសាងមជ្ឈមណ្ឌលភស្តុភារកម្ម ក្រុងព្រះសីហនុ
|
2. កាលបរិច្ឆេទគម្រោង: |
កាលបរិច្ឆេទចាប់ផ្តើមគម្រោង :
|
កាលបរិច្ឆេទបញ្ចប់គម្រោង :
|
|
4. ស្ថាប័នទទួលខុសត្រូវ::
ក្រសួងសាធារណការនិងដឹកជញ្ជូន
|
RESPONSIBLE UNIT:
General Department of Logistics
|
អង្គភាពទទួលខុសត្រូវ:
នាយកដ្ឋានសហប្រតិបត្តិការភស្តុភារកម្ម នៃអគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្ម
|
5. ស្ថានភាពគម្រោង
គម្រោងសម្រាប់អនុវត្តផ.យ.អ.ជ.
|
|
ព័ត៌មានលម្អិតអំពីគម្រោង
|
|
6. ប្រភេទគម្រោង:
|
7. ប្រភពហិរញ្ញប្បទាន
|
8. មុំនៃគោលនយោបាយក្នុងយុទ្ធសាស្រ្តបញ្ចកោណ ដំណាក់កាលទី ១ ដែលគម្រោងស្ថិតនៅ: |
|
9. ការចូលរួមចំណែករបស់គម្រោងក្នុងការសម្រេចបានគោលនយោបាយអាទិភាពខាងលើ: |
អភិវឌ្ឍន៏ធនធានមនុស្ស បណ្តុះបណ្តាលមន្ត្រីពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោង ជំរុញការចូលរួមពីវិស័យឯកជនក្នុងការអភិវឌ្ឍន៍ វិស័យឡូជិស្ទីកតាមរយៈការពង្រឹងយន្តការ “ភាពជាដៃគូរវាងវិស័យសាធារណៈ និងវិស័យឯកជន”។ |
10. ការគាំទ្រដល់គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជា |
តើគម្រោងនេះគាំទ្រដល់ការអនុវត្តគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មកម្ពុជាដែរឬទេ?
|
11. វិស័យ(សូមប្រើវិស័យ អនុវិស័យ ដែលមានចែងក្នុងផ.យ.អ.ជ.):
|
|
|
|
|
12. ទីតាំងអនុវត្តគម្រោង: (ពិពណ៌នាពីទីតាំងដែលត្រូវអនុវត្តគម្រោង) |
|
13. គោលបំណងរបស់គម្រោង: (ពិពណ៌នាពីគោលបំណងចម្បងៗរបស់គម្រោង) |
គោលបំណងនៃគម្រោងគឺបន្តអភិវឌ្ឍបណ្តាញហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធគមនាគមន៍ដឹកជញ្ជូនគ្រប់ប្រភេទ រួមជាមួយនឹងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទីក្រុង ឱ្យក្លាយទៅជាប្រព័ន្ធឡូជិស្ទីកមួយដ៏រស់រវើក មានសុវត្ថិភាព តម្លាភាព ក្នុងគោលដៅកាត់បន្ថយតម្លៃសេវាដឹកជញ្ជូនឱ្យមានកម្រិតប្រកួតប្រជែងធៀបទៅនឹងប្រទេសជិតខាង និងមានប្រសិទ្ធភាពសំដៅរួមចំណែកលើកកម្ពស់ភាពប្រកួតប្រជែងនៃសេដ្ឋកិច្ចជាតិ និងសុខុមាលភាពរបស់ប្រជាជន។ |
14. ការពិពណ៌នាអំពីគម្រោង: (ពិពណ៌នាអំពីសមាសភាគទាំងអស់របស់គម្រោង) |
គម្រោង Sihanoukville Logistics Complex គឺជាគម្រោងអភិវឌ្ឍន៍តំបន់ឡូជិស្ទីកដែលផ្តោតទៅលើការបំរើសេវាកម្មភស្តុភារកម្ម ជាមួយក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មបំរើសេវាកម្មដឹកជញ្ជូន ដែលមាននៅក្នុងនោះដូចជា ចំណតសាធារណៈសម្រាប់រថយន្តធន់ធ្ងន់ មជ្ឍមណ្ឌលបែងចែកទំនិញ និងដើម្បីគាំទ្រអាជីវកម្មផ្សេងៗទៀតទាក់ទងទៅនឹងការដឹកជញ្ជូនទំនិញដើម្បីបង្កើនសេវាកម្មភស្តុភារកម្មនេះឱ្យមានប្រសិទ្ធភាព។ |
15. យុត្តិកម្មគម្រោង: (សូមផ្តល់ហេតុផលដែលគម្រោងនេះត្រូវបានចាត់ទុកថាមានប្រយោជន៍) |
យោងលើហេតុផលកើនឡើងជាលំដាប់នៃទំនិញនាំចេញនាំចូលពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំឥតឈប់ឈរ ស្របទៅនឹងកំណើនសេដ្ឋកិច្ចជាតិ និងចំណូលរបស់ប្រជាពលរដ្ឋ នាំមកនូវការកើនឡើងនៃវិស័យដឹកជញ្ជូន និងសេវាភស្តុភារកម្ម។ ជាពិសេស កំពង់ផែក្រុងព្រះស៊ីហនុ គឺជាច្រកចេញចូលសំខាន់បំផុតសម្រាប់ទំនិញចេញចូល ដែលគ្រប់គ្រងច្រើនជាង៦០%នៃការនាំចេញនាំចូលរបស់ព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។ ទន្ទឹមនឹងការកើនឡើងនៃទំហំពាណិជ្ជកម្មជាលំដាប់ កំពង់ផែក្រុងព្រះស៊ីហនុកំពុងត្រូវបានពង្រីកក្រោមជំនួយឧបត្ថមគាំទ្រដោយរដ្ឋាភិបាលជប៉ុន ហើយតំបន់សេដ្ឋកិច្ចពិសេសក៏បានកកើតឡើងបំពេញបន្ថែមនៅក្នុងបរិវេណកំពង់ផែ។ ប្រសិទ្ធភាពនៃសេវាឡូជិស្ទីក និងការដឹកជញ្ជូនឆ្លងកាត់កំពង់ផែព្រះស៊ីហនុ មានឥទ្ធិពលខ្លាំងណាស់ទៅលើការចំណាយ និងស្ថេរភា ក៏ដូចជាតម្លៃនៃការបញ្ជូនទំនិញនៅក្នុងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។ ហេតុអស់ទាំងនេះហើយដែលការធ្វើឱ្យសេវាកម្មឡូជិស្ទីក និងការដឹកជញ្ជូននៅក្នុងបរិវេណកំពង់ផែក្រុងព្រះស៊ីហនុពិតជាមានសារៈសំខាន់។ វាជាការចាំបាច់ជាងនេះទៅទៀតសម្រាប់ការបង្កើតឱ្យមានឡើងនូវមជ្ឍមណ្ឌលបែងចែកទំនិញឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាពទៅថ្ងៃអនាគត។
បើយោងតាមការសិក្សាស្រាវជ្រាវរបស់អង្គភាព KOICA កាលពីឆ្នាំ ២០១៤ បានផ្តល់យោបល់ថា ត្រូវបង្កើតឱ្យមាន Logistics Complex មួយនៅក្រុងកំពង់សោមក្នុងចំណោមទីក្រុងក្នុងតំបន់។
|
16. ផលប្រយោជន៍របស់គម្រោង (រៀបរាប់ពីអ្នកដែលនឹងទទួលប្រយោជន៍ដោយផ្ទាល់និងមិនផ្ទាល់ពីការអនុវត្កគម្រោង) |
o ទទួលបានប្រសិទ្ធភាពនៃសេវាកម្មឡូជិស្ទីក និងសេវាកម្មផ្សេងៗទៀតទាក់ទងទៅនិងភស្តុភារកម្ម
o ជម្រុញការគាំទ្រពីសំណាក់អាជីវកម្មថ្មីៗនៅក្នុង Complex
o បង្កើនប្រសិទ្ធភាពត្រួតពិនិត្យចរាចរទំនិញចេញចូលឆ្លងកាត់កំពង់ផែ
|
17. ការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព |
តើគម្រោងនេះតម្រូវឲ្យមានការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាពដែរ ឬទេ ?
|
ប្រសិនបើត្រូវការ តើការសិក្សាសមិទ្ធិលទ្ធភាព បានរៀបចំហើយឬនៅ?
|
18. ផលប៉ះពាល់ផ្នែកបរិស្ថាននិងសង្គម: (ពិពណ៌នាសង្ខេបពីផលប៉ះពាល់របស់គម្រោងលើប្រជាជននិងបរិស្ថានជុំវិញប្រសិនបើមាន ។ តើគម្រោងនេះនឹងជួយដល់ការកាត់បន្ថយភាពក្រីក្រ ឬទេ ?) |
គម្រោងនេះពុំមានផលប៉ះពាល់ដល់ប្រជាជន និងបរិស្ថានទេ |
19. ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ |
ក. តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ឬ ទេ?
|
ខ. តើគម្រោងមានភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្រិតណា?
|
សូមជ្រើសរើសវិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងនិងបំពេញការចូលរួមចំណែកនៃចំណាយដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុរបស់គម្រោងធៀបនឹងតម្លៃគម្រោងសរុប។
|
វិស័យដែលទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
ភាគរយ
|
ភាពទាក់ទងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ
|
|
|
|
20. ការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយ |
តើសកម្មភាព ឬ ធាតុចេញរបស់គម្រោងទាក់ទងនឹងការកាត់បន្ថយហានិភ័យ និងគ្រោះមហន្តរាយដែរ ឬ ទេ?
|
21. ការវិភាគយេនឌ័រ: (តើគម្រោងនេះមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរស និងស្ត្រីក្នុងទីតាំងរបស់គម្រោងនេះដូចម្តេច ? តើស្ត្រីនឹងត្រូវចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងការអនុវត្តគម្រោងនេះឬទេ ?) |
សម្រាប់កម្រោងនេះទោះបីស្ថិតនៅទីតាំងកន្លែងណាក៏ដោយវាពុំមានផលប៉ះពាល់ដល់តួនាទីរបស់បុរសនិងស្រ្តីទេ |
22. សមត្ថភាពអនុវត្ដគម្រោង: (តើក្រសួងមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងដែរឬទេ ?) |
អគ្គនាយកដ្ឋានភស្តុភារកម្មមិនមានជំនាញ និងបទពិសោធន៍គ្រប់គ្រាន់សម្រាប់អនុវត្តគម្រោងនេះទេប៉ុន្តែដោយសា
គម្រោងនេះជាប្រភេទគម្រោង “ភាពជាដៃគូរវាងរដ្ឋនិងឯកជន” ចាំបាច់ត្រូវសហការជាមួយអ្នកជំនាញពីវិស័យឯកជន
ទាំងការសិក្សាគម្រោងជាក់ស្តែងទាំងការសាងសង់ និងទាំងការបណ្តុះបណ្តាលការគ្រប់គ្រងនិងអនុវត្តន៍គម្រោង
រហូតដល់កិច្ចសន្យាគម្រោងត្រូវបានបញ្ចប់។
|
23. ស្ថានភាពនៃការអនុវត្តគម្រោង: (ផ្តល់ការកែប្រែសង្ខេបស្តីពីការរីកចម្រើននៃគម្រោង ។ ពិភាក្សាអំពីបញ្ហាបណ្តាលឱ្យមានការពន្យារពេលណាមួយយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការអនុវត្តគម្រោង) |
o សំណើគម្រោងស្របទៅនឹងយុទ្ធសាស្រ្តចតុកោណដំណាក់កាលទី៣របស់រាជរដ្ឋាភិបាលនិងបានសម្រេចទទួល
យកសំណើរួចមកហើយពីក្រសួងសេដកិច្ច និងហិរញ្ញវត្ថុ
o ការពិភាក្សាលើសំណើគម្រោងបានប្រព្រឹត្តទៅខ្លះៗរួចមកហើយជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុប៉ុន្តែលទ្ធផល បានត្រឹមតែទុកចាំពិចារណាបន្ត។ |
24. អាទិភាពរបស់គម្រោង
:
(បញ្ជាក់ពីការកំណត់អាទិភាពរបស់គម្រោងរបស់ក្រសួងស្ថាប័ន)
|
2
|
25. ការចូលរួមរបស់ដៃគូអភិវឌ្ឍ: (ផ្តល់ព័ត៌មានអំពីដៃគូអភិវឌ្ឍសក្តានុពលដែលពាក់ព័ន្ធនឹងគម្រោងនេះ) |
o ធនាគាពិភពលោក
o ធនាគាអភិវឌ្ឍអាស៊ី ADB
o JICA
|
26. ឯកសារយោង: (ភ្ជាប់ឯកសារគម្រោង អនុស្សារណៈយោគយល់គ្នា ឬកិច្ចព្រមព្រៀងជាមួយស្ថាប័នផ្តល់ហិរញ្ញប្បទាន រួមទាំងជាមួយក្រសួងសេដ្ឋកិច្ចនិងហិរញ្ញវត្ថុ) |
ផ្នែក B: តម្លៃគម្រោង និង ប្រភពមូលនិធិ
( គិតជាពាន់ដុល្លារអាមេរិក )
|
|